Höjdrädd?

Höjdrädd?
Han lämnade selen hemma också

freddynock660.gif

freddykopter660.gif

Höjdrädd?
Han har säkert jobbat mentalt mot sin rädsla och övervunnit den. Samt även först övat upp sin balans på en slakkline. Ett liten höjd först för att sedan stegra utmaningen.

Höjdrädd?
I3ea sa:
Han har säkert jobbat mentalt mot sin rädsla och övervunnit den. Samt även först övat upp sin balans på en slakkline. Ett liten höjd först för att sedan stegra utmaningen.
Nej, jag tror att det där var hans första försök på balansgång sedan gympalektionerna på mellanstadiet.

Höjdrädd?
Till sin hjälp hade lindansaren en... balansstav. Fattas bara. Någon säkerhetsanordning – som exempelvis en sele eller ett nät – var däremot inget för den 45-årige våghalsen, till vardags akrobat vid en cirkus.

Nu gick det inte helt enligt planerna – dåligt väder i massivet i sydöstra Schweiz gjorde att Nock fick avbryta första försöket, bara för att genomföra "promenaden" senare under dagen, när vädergudarna väl stod honom bi, Balansakten inleddes vid linbanans översta station, belägen på 3.300 meters höjd, och ändade vid dess mellanstation, på 2.700 meters höjd.

Höjdrädd?
emil11433 sa:
Till sin hjälp hade lindansaren en... balansstav. Fattas bara. Någon säkerhetsanordning – som exempelvis en sele eller ett nät – var däremot inget för den 45-årige våghalsen, till vardags akrobat vid en cirkus.

Nu gick det inte helt enligt planerna – dåligt väder i massivet i sydöstra Schweiz gjorde att Nock fick avbryta första försöket, bara för att genomföra "promenaden" senare under dagen, när vädergudarna väl stod honom bi, Balansakten inleddes vid linbanans översta station, belägen på 3.300 meters höjd, och ändade vid dess mellanstation, på 2.700 meters höjd.
Bra saxat från DN där.

Höjdrädd?
Tompan14 sa:
I3ea sa:
Nej, jag tror att det där var hans första försök på balansgång sedan gympalektionerna på mellanstadiet.
Jaså så det tror du.
Kom även på att han kanske redan som liten då han var typ tre eller något var en sån person som fann glädje att gå på staket och liknande som dock är väldigt stabilt. Vet att många i den åldern gärna vill testa sin balans med sånt då höjden är cirka 3dm.

Senast ändrad:
Höjdrädd?
I3ea sa:
Kom även på att han kanske redan som liten då han var typ tre eller något var en sån person som fann glädje att gå på staket och liknande som dock är väldigt stabilt. Vet att många i den åldern gärna vill testa sin balans med sånt då höjden är cirka 3dm.
Jag gick på staket när jag var liten, typ 4 eller nåt, men det var dock inte så stabilt. Höjden var kanske 2 meter och det var liksom inga konstigheter för mig. Det märkliga är min totala brist på balans i dagsläget. Har du någon djupgående analys månne?

Höjdrädd?
Heinz_p sa:
I3ea sa:
Jag gick på staket när jag var liten, typ 4 eller nåt, men det var dock inte så stabilt. Höjden var kanske 2 meter och det var liksom inga konstigheter för mig. Det märkliga är min totala brist på balans i dagsläget. Har du någon djupgående analys månne?
Ja... :) i så fall beror det nog på att du kanske slutade att stegra utmaningarna efter att du tyckt att det var enkelt fixat att gå på 2m när du var 4år. Svårt kanske att hitta högre staket som dina föräldrar tillät dig att gå på när du blev 5år eller äldre, kan helt enkelt bero på att du blev hämmad i din naturliga talang att gå på smala saker som är ostabila just för att vuxna inte litade på att du hade koll på din balans och fokus samt att en massa nedanför skrek på att du genast måste hoppa ner. Ser alldeles för få femåringar som klättrar i träd nu förtiden eftersom att allt ska vara så säkert och kontrollerat på förskolor samt i övriga samhället. Tråkigt tycker jag, i detta fall var det bättre förr.;)

Tror nämligen att det som avgör om man klarar att gå på smala saker som är ostabilt ovanför marken har mycket och göra med ens koncentration och fokus. Kanske är det så att du tappade ditt fokus att titta rakt fram dit du är på väg när du blev äldre och därför fick sämre balans. Vet att både treåringar och fyraåringar går in väldigt mycket i sina utmaningar och blir liksom ett med materialet.

Vad tror du själv det beror på?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp