hopp information

D-Maan

Ny medlem
Hej, jag och mina kamrater funderade hur stort hopp måste vare för att räknas som ett svart hopp?? Och rött och vilka andra färger det fins. Viste inte vilken tråd jag skulle söka mej till men är tacksam över svar :)

delta

Aktiv medlem
Inte svar pa fragan men är det inte mest ett nordiskt och franskt fenomen? Övriga delar av världen brukar nog gilla mer och kalla det easy/small, medium, pro/large...

Cylindersigge

Ny medlem
Grönt , rött , svart finns det väll :S var nyligen i björnriket där dom hade dom färgerna på hoppen

röda var mellan 5-7 meter mellan hopp och landning
Svarta låg mellan 10-11 meter

dduuddee

Ny medlem
tkr att de svarta hoppen har blivit mindre å mindre för åren? för hoppade mitt första svarta i branäs för ca 5 år sen, (12bast) å det hoppet var mellan 15-20 m sa han i liften. men nu tkr jag att inte hoppen e så jävla stora längre, de svarta alltså.. ? de hade ett jävla hopp i tandådalen en gång å de var 22 ryktades det, också för 4-5 år sen, sen dess har de blivit mindre å mindre...

MartinGisselman

Ny medlem
Det där med färger och meter gäller väl inte riktigt? Det handlar väl mer om svårighetsgraden på hoppen?

Själva längden från nolla till nolla är väl inte direkt kriterierna, allt det där handlar om hur anläggningen själv väljer att klassificera.

floorfilla

Ny medlem
dduuddee sa:
tkr att de svarta hoppen har blivit mindre å mindre för åren? för hoppade mitt första svarta i branäs för ca 5 år sen, (12bast) å det hoppet var mellan 15-20 m sa han i liften. men nu tkr jag att inte hoppen e så jävla stora längre, de svarta alltså.. ? de hade ett jävla hopp i tandådalen en gång å de var 22 ryktades det, också för 4-5 år sen, sen dess har de blivit mindre å mindre...
För det första så var du 12, dvs du var liten och hoppen stora. Nu har du växt och hoppen känns mindre. Har du tänkt på att veckorna och åren kändes långsammare när man var yngre? Samma sak här. Sen tror jag inte att de har så stora hopp i Branäs. Eller?

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp