hoppa.

Molnet

Ny medlem
hoppa.
För det första, tryck alt gr+shift :)

Sedan är det väl bara träning som gäller. Åk avslappnat in mot hopper. Spänner du dig så tappar du balansen mycket lättare.

Hoppa inte heller i hopp som är större än vad du egentligen kan klara av. Det är bättre att hoppa i ett lite mindre hopp och testa lite nya saker än att åka mot största hoppet i parken och vara livrädd :)

hoppa.
"Ge dig inte på något du inte klarar av" ta det, och "När du trillar; kom på vad du gjorde fel" och sen försöker du ge dig på ett litet hopp först, du kanske bara kommer en halv meter högt, sen känn att landningen är okej, hur du gör för att det ska bli bra, tänk igenom före vad du ska göra i luften, osv osv... när landningen sitter bra, börja med något litet, som en vanlig grab... sen försök mixtra lite själv (:

hoppa.
Träna in grabar i mindre hopp och gör den d känner dig mest säker på när du ska testa i ett större.
Man får mycket bättre stabilitet när man håller en grab så länge man inte tweakar för kung och fosterland! Försök bli säker innan du ger dig på nästa steg, precis vad alla andra har sagt.
Att vara rädd innan är naturligt, men det får inte bli så att du tvekar! Gör du en vurpa i ett hopp, hoppa ett tag på dom mindre hoppen och känn att du har kontroll. Man förstör för sig själv genom att bli så rädd att man inte vågar!

hoppa.
Ah, Tack gubbar!
kan vara att jag tänker för mycke precis innan och inte slappnar av, ska tänka på alla tips nästa gång jag åker (förhoppningsvis i morgon)
får se om jag skriver från min eller sjukhusets dator nästa gång :P

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp