Hopplöst stil fixerad!

Hopplöst stil fixerad!
Jag tycker att musiken i snowboard/skid filmer ofta är väldigt smaklös och tråkig.

I tio år har jag fått stå ut med skatepunk och mainstream hårdrock för att få se bra åkare på film.
Detta har givetvis påverkat många inkluderat mig vad gäller musiksmak och musikintresse.

För mig handlar musik mycket om känslor, man får en viss känsla av en viss låt som man associerar till något.
Jag blir beroende av en låt för jag vill ha den känslan igen.
(Covers är det som får folk att vakna till)

Detta har även effekten att jag har börjat gilla låtar jag ratade innan.

T ex jag såg en free radikals film där någon drog en fet linje till broder daniels låt I will soon be gone.

Jag köpte plattan efter det.
Trots att jag en gång var tillsammans med en tjej från Åmål och låten (från filmen Fucking Åmål) påminde mig om denna plats.

Har du också någon låt som du började gilla efter en skidfilm?
Törs du erkänna att du blir påverkad på detta sätt?

Skid o brädåkares musiksmak är enligt mig på grund av detta väldigt mainstream.

Uttrycket snowboardmusik kommer ju av att många brädåkare lyssnar på samma sak.

Detta är ett av många bevis på att brädåkare är en samling människor med stora identitets problem.
Vi måste ha samma kläder, musiksmak, attityd och åkstil.
Annars törs vi inte visa oss i backen.

Vad har snowboard med musik och klädstil att göra?
Tydligen väldigt mycket om man är snowboard åkare.

Jag är själv fast i snowboard träsket och jag vill ta mig upp! Hur gör jag?

Hopplöst stil fixerad!
Fattar precis vad du menar, jag har många ggr funderat över varför Snowboard "gäng" som ser pricis likadana ut. Ändå kan håna trendkillar för att de ser likadana ut? Ironi på högsta nivå.

Om jag börjat gilla en låt fr ngn film nån gång. Danko Jones- lovercall nu senast fr free radicals filmen.

Det var det

Hopplöst stil fixerad!
Finns en stor skillnad mellan snowboardgäng och, som du skriver, trendgäng. Snowboardgäng har inte samma jackor, byxor, brädor, frisyrer osv. Detta är ofta fallet med trendkillar (OBS MÄRK VÄL GENERALISERAR TOTALT OCH INTE MENAT SOM PÅHOPP UTAN BARA SOM VIDAREUTVECKLING AV STRÄNGEN OCH SVAR PÅ TIDIGARE TALARE). Samma (Canada Goose) jackor, D&G (tex) jeans, backslick frillan, pappas kreditkort, samma attityd osv..

Hopplöst stil fixerad!
Du menar att snowboard killar inte har, burton, westbech, Volcom, quicksilver (mer surf men ändå) osv, dom skulle ju hellre dö än synas i t ex gucci brallor.
Och gällande attityden så skilljer den sig såklart fr inne killarna med backslick. Men båda har en ganska utpräglad sådan. Missupfatta mig inte jag får inte ut sådär jätte mycket av backslick killarna. Det ända jag säger är att snowboard grabbarna kanske skall passa sig för att kasta sten i glashus. (jag vet att jag är den enda under 45 som använder det uttrycket men det passade där)

//S

Hopplöst stil fixerad!
En kille som e duktig på inlines hade en grym låt i en av sina filmer för typ 6år sedan och den hatade jag innan, men när jag hörde den så tänkte jag bara på hans grymma tricks o allt det där(ni vet).. låten är iaf spicegirls/what you really really want... så , nu har jag sagt det!!jag gillar spicegirls!! dissa på nu för jag vet själv hur geek det låter/är..hahaha!!! peace

Hopplöst stil fixerad!
vad ska den här diskussionen leda till? Uppenbarligen finns det människor som tycker att musiken i skid o snowboardfilmer är grymt bra annars skulle den ju inte vara med. Tvärtom får jag inspiration till ny musik efter att ha hört viss musik i filmer.
Ett tips: Stäng av ljudet på tvn o sätt på den musik du själv vill lyssna på så slipper du det problemet eller hur? O kom ihåg att du måste inte ha samma klädstil som alla andra brädåkare. Jag åker i farsans Headoverall från 70-talet ibland för den tycker jag e snygg..

Hopplöst stil fixerad!
Sofia21. Ja det stämmer att det finns vissa märken som "är" snowboard. Men man ser knappast ett gäng på 4 snowboard grabbar med exakt likadana burton jackor, byxor, mössor eller goggles för den delen. Det är närmast tabu och pinsamt att ha samma kläder som någon annan i backen. Tvärtom med stekarna (det är så de kallas här i Skåne, har förstått att stekare är något helt annat på andra håll i sverige). De har gärna EXAKT samma canada goose jacka, samma frisyr på pricken, samma skor, samma skjortor..

PS. Annan version av uttrycket kasta sten i glashus. Man ska inte kasta pil när man ligger i kuvös:)

Hopplöst stil fixerad!
FAn jag har alltid sagt "Kasta inte sten i kuvös"!!! Ville inte skriva det för jag trodde ingen skule fatta:)

Jo det är sant att de sällan har exakt samma kläder.. Jag antar att jag bara har lite förtryckta problem med snowboard killar.
//S

Hopplöst stil fixerad!
Dr_Snow:
"Hm, jobbigt att inte kunna lita på sig själv. (Har ni tex någonsin gått på en bro och fått en ENORM lust att skicka nycklarna eller mobilen i spat "bara för att"? Kanske bara jag som är lite...konstig. ;))"

Förstår precis vad du menar!
Tanken har slagit mig också!
Utanför min balkong (4 vån) finns en häck.
Varje gång jag är på balkongen är jag sugen på att ramla ner i häcken.

Jag vågar knappt gå fram till kanten på stup för då kanske jag får för mig att hoppa ner! Därför blir det jättespännande att gå fram till stupet.

Är tvångstankar bra egentligen?
Jag tycker att dom förgyller min tillvaro med spänning!

Det var förresten en kille på våningen ovanför som "ramlade" ner på asfalten i vintras.
Jag tror att han gick och tänkte på samma sätt och efter ett par år helt enkelt var tvungen att ramla ut men missade häcken.
Häcken ser nämligen väldigt inbjudande ut.
Man ska inte ha häckar som ser sköna ut utanför balkongen.

Jag tror att många tar självmord bara för att dom har kommit på idén och sen inte har kunnat släppa tanken.

Hopplöst stil fixerad!
Det första med nycklarna kan jag hålla med om men
"Jag vågar knappt gå fram till kanten på stup för då kanske jag får för mig att hoppa ner! Därför blir det jättespännande att gå fram till stupet." blir lite förmycket, antagligen är det ett sjukligt betende :-)

Hopplöst stil fixerad!
Jag ahr funderat en jäkla massa på det där och hur långt jag skulle kunna gå. Det jag kommit fram till hittills (kan ju förändras) är att jag inte skulle göra något som jag VET innebär att jag skadar mig. Men om jag står och funderar på att droppa nerför en tremetersklippa så är sådana tankar välkomna då jag tror att de kan hjälpa till att "våga" åt mig.

Jisses. Beckomberga nästa... ;)

Hopplöst stil fixerad!
Tvångstankar kan kanske förgylla din tillvaro men även få allvarliga konsekvenser.
Te.x när jag var liten så cyklade skitfort nerför en lång backe, jag hade förut undrat över om det gick att cykla fort med höger hand på vänster handtag och vice versa.
Så till slut så testade jag att korsa armarna och jag kraschade direkt och en bilist stannade och fick skjutsa hem mig totalt sönderslagen och med många stukningar.
Så ge inte efter allt för mycket för tvångstankarna.

Hopplöst stil fixerad!
Orkar inte läsa alla svar... så någon kanske har svarat liknande. Men Lyssna på Radio? där kan man höra massor med skön musik och P3 har ju många kalas program för olika genrer. Sen kan du ju börja tanka musik, vill du ha bra rock så kan du gå in på huben metal.no-ip.info så går du in på nästan vem som helst och tankar hem lite här å lite där å känner dig för.

Jag känner inte av d problemet som du sa att du börjar gilla någon musik för att de hör ihop med en ball repa på ett berg eller liknande, däremot så kan man få upp ögonen för ett nytt band när man får höra deras låt spelas i en rulle, men det är ju samma sak som radio tycker jag...

Jag e skittrött så jag e inte säker på att allt e så samman hängande, hare...

Mina 10 band tips!
1.Rage Against The Machine (rap rock)
2.In Flames (tungt å snabbt)
3.Slipknot (tungt å snabbare)
4.Kung3rs (demo)
5.KSMB (svensk punk)
6.The Haunted (tyngre å snabbare)
7.manu chao (glatt som tusan)
8.The misfits (klassik punk)
9.nationalteatern .. hoppas jag inte behöver säga nått
10. black sabbath (orginalet inom hevy metal)

sen finns ju massa skön rap å house å reggea men d tar vi nån annan dag

//over n out

Hopplöst stil fixerad!
Tvangstankar slutar aldrig bra, sa for guds skull andreas ramla inte fran din balkong. Sjalv hade jag en "heftig" tvangstanke nar det gallde cykeln jag fick for mig att prova att sta pa ramen i en nedfors backe och slappa handerna, till slut tog jag mig till mods och vips sa ramlade jag pa mitt hjul och 200 kr senare kunde jag anvanda cykeln igen.

Hopplöst stil fixerad!
Musik...
om man vill ha mer adrenalin än blod pumpandes i kroppen bör man lyssna på:
Immortal
Dimmu borgir
Dissection
och självklart SPRORTLOV!

Snackar vi lössnö och öppna viderär det OPETH som gäller och du vill uppleva en orgasmliknande känsla...
mmmm...

Hopplöst stil fixerad!
JAg säger bara köp hela danko jones skivan, Born a lion den är grym riktigt grym det vill jag lova alla som gillar låten i den nya free radicals filmen

Hopplöst stil fixerad!
N_Kohler: hahahah! Har du också testat att korsa armarna på cykelstyret=) trodde jag var den enda som varit dum nog att testa. Själv klarade jag mig undan med lite grus i handflatorna.

Hopplöst stil fixerad!
Jag undrar varför skriver "brädåkare" som en samling människor. Det är ungefär som att skriva skidåkare och mena att de alla är lika.
Jag har inte hängt i parken på 10 år och förknippar inte mig själv med samma stil som de som gör det.

Däremot är jag för en variation av musiken i filmerna.

Hopplöst stil fixerad!
När jag var typ 14 funderade jag mycket på vad som skulle hända om man satte in en fot i framhjulet medans man cyklade ganska snabbt. Sen en dag var jag tvungen att prova det och jävlar vilken volt jag gjorde... kom nästan helt runt.

1 år senare gjorde min polare exakt samma sak efter att ha funderat på det. Vissa saker vill man bara prova helt enkelt..

Hopplöst stil fixerad!
Själv så har jag alltid undrat vad som händer om man kör in fingrarana i elvispen.. var bra nära och prova ett tag, tills en dag så jag hörde en riktigt adrenalinpumpande låt på radion i köket. Tror det var nån gammal rocklåt typ TNT - AC/DC. Så jag tog mod till mig och drog på fullt på vispen och... TJJUGG! Jag vrålade som fan i några minuter tills kompisen slutat skratta och bände isär visparna, och fick ur min blodiga hand. Vispen orkade nästan ända in till knogarna.

// Macke

Hopplöst stil fixerad!
Ni med cykelhistorierna blandar ju ihop det här med tvångstankar med vanlig idioti! ;)

Angående ämnet så har jag lite dubbemoral där. Samtidigt som jag inte tycker om at generalisera så gör jag det ofta. Med förkärlek när det gäller snowboardåkare. :)

Tips att ta sig ur träsket (om det nu får kallas så) har jag få, men tänk efter VARFÖR du lyssnar på musiken, bär kläderna du bär (kanske finns det kläder som är trevligare att åka bräda i?) och har den stilen du har. Vill du vara en i gänget eller har du den stil du har därför att det återspeglar dig som person? Jobb med dessa tankar så ska jag jobba med mina... :)

Hopplöst stil fixerad!
Oj, oj, oj. Här kryllar det av särskrivningar...

Sådana här tvångstankar har jag oxå, som att slänga ner mobilen/glasögonen/nyckar m.m. för stup, i vattnet o mkt mer. Att hoppa kommer oxå upp ibland. Som tur är har jag koll på vad som är fantasi och verklighet. Jag vet att jag inte ens ska prova, men tankarna kommer vare sig jag vill lr inte... Stoppa in fingrar i elvisp å ben i cykelhjul har jag dock inte tänkt på, vilket kankse är tur. Själva tanken gör att jag ryser.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp