Ska du ta epan ner eller? ;-)
Åk nattfärjan över Trelleborg-Rostock, sov på golvet, starta utvilad (nåja..) vid 6-tiden från Rostock. Berlin passeras raskt, sen vidare ner mot München som passeras runt kl 15. Anta att du sedan kör till klockan 23 ungefär, då är ni alltså 8 timmar söder om München. Sist jag kollade var Tyskland inte så stort att man fortfarande ligger och nöter autobahn i det läget.
Jag/Vi har kört ner många gånger. Iofs bara till orter runt Inntal i Tirol, men man brukar ju vara där vid 19-tiden eller nåt sånt som senast, även med gammal skruttebil typ 245. Nog tar det sin lilla tid att ta sig in i Aosta-dalen, men inte lär ni behöva sova i Tyskland i alla fall. Kanske segar på lite, men då får ni väl slagga nån timme i bilen innan ni fortsätter.