Hotell på klippkant

Pillard

Aktiv medlem
Hotell på klippkant
Tjena!

Jag tänkte utnyttja allt kunnande som finns på detta forum. Jag minns att jag förr har sett bilder på ett hotell i alperna någonstans som ligger högst upp på en klippkant. Nu har jag googlat runt som en galning och det närmaste jag kommer är Kulmhotel Gornergrat i Zermatt. Det är dock inte det hotellet jag söker efter utan det jag vill ha tag i har en slät vägg som ligger i rak linje med klippkanten. Så typ om man skulle stoppa ut huvudet genom ett fönster så skulle huvudet befinna sig några tusen meter över marken.

Om nån känner igen hotellet jag tänker på och kan ge mig ett namn vore jag mycket tacksam. Det här är en grej jag får på hjärnan att ta reda på med jämna mellanrum och det är sjukt frustrerande...

Hotell på klippkant
Nja, jag har också sett hotellet men kan inte komma på var det är. Det här ligger på någon bergstopp om jag inte minns helt fel och är byggt som en förlängning av bergkanten.

Hotell på klippkant
Påminner lite om det men det jag jagar efter ska ligga precis på kanten. Som om väggen liksom bara vore en förlängning av själva klippan. Sen har jag för mig att det ligger lite isolerat också.

Hotell på klippkant
Coolt, jag visste väl att nån här skulle hitta det. Och som erihof sa så bjuder vi på en bärs om du är i Åre nästa vecka... :)

Tillbaka
Topp