Houdini byxor

• Trådstartare Trådstartare 238
  • Start datum Start datum

238

Ny medlem
Houdini byxor
Tjena!

Sitter och funderar på nya byxor och Houdinis olika varianter tilltalar mig ganska mycket.
Så jag undrar helt enkelt om det finns någon som har erfarenhet av deras kollektion?
Vilka är att föredra, Ascent, Candid eller Corner?
Har snöat in mig på Ascent Guide, främst på grund av utseendet haha :)

Byxorna kommer användas som allround, dvs jag vill kunna använda dom på skidresan, men även hemma på vandringar och annat dylikt. Sist men inte minst så skulle jag vilja höra vilken färg ni anser passa bäst till en svart jacka?

Houdini byxor
Skulle verkligen avråda från att köpa houdini då deras kvalité är under all kritik. Har fjolårets fusion ställ och det är utan tvekan det sämsta skalet jag haft, blir noppror, blir blöt, spricker i sömmar, ser helt enkelt ut som skit. Sämsta köpet jag gjort, använder du kläderna så köp nått annat. Skall du bara stå mitt i kläderna utan nån sorts aktivitet funkar dom kanske.. Jag hade dock inte chansat på det.

Houdini byxor
Hmm, det lät ju inte så bra.
Vad hade du rekommenderat istället?

EDIT: Prisklassen som gäller är 2-3k.

Senast ändrad:
Houdini byxor
Bejnan sa:
Skulle verkligen avråda från att köpa houdini då deras kvalité är under all kritik. Har fjolårets fusion ställ och det är utan tvekan det sämsta skalet jag haft, blir noppror, blir blöt, spricker i sömmar, ser helt enkelt ut som skit. Sämsta köpet jag gjort, använder du kläderna så köp nått annat. Skall du bara stå mitt i kläderna utan nån sorts aktivitet funkar dom kanske.. Jag hade dock inte chansat på det.
Du har inte försökt reklamera dom?

Houdini byxor
Niklas08 sa:
Bejnan sa:
Du har inte försökt reklamera dom?
Den spruckna sömmen fick jag reklamera. Resten räknades inte som fel.

Köpte ett peak heli ställ efter det och det har jag inget att anmärka på. Före houdini hade jag ett norröna lofoten som jag än idag använder till och från. Är förövrigt i bättre skick än houdini stället fast det är 3 år äldre och har flera hundra dagar mer på fjället. Reorna drar väl snart igång så försök få tag på nått sånt?

Houdini byxor
Om de inte måste vara superlätta skulle jag satsa på några grövre, typ Norröna Lofoten, som håller. Jag har själv ett par Elevenate Bec de Rosses som är lätta å smidiga men tål ingenting.

Houdini byxor
Jag har ett par 3 år gamla Fusion gear byxor som varit riktigt bra. (samma model som Ascent Gear Pants).
Det har blivit lite slitage, men jag tycker om den mjuka känslan samt att man slipper gore-tex "prasslet".
Men eftersom de är konstruerade av ett mer softshell-liknande mtrl så är de gissningsvis inte lika hållbara som byxor i 3-lagers gore-tex.

Jag tänkte köpa guide-modellen först, men den gick bort eftersom den saknar snölås.

Houdini byxor
Bejnan sa:
Jag har en av årets Houdini jackor och den motsvara mer än väl mina förväntningar. Har även Elevenate jacka och de är inte långt i från varandra alls på kvalité och funktion.

Så jag säger att det inte är nogen fara alls att köpa Houdini..

Några byxor äger jag inte än från de men skulle inte tveka om jag såg ett par som jag gillade...

Houdini byxor
Bejnan sa:
Hej. Låter konstigt att du inte fick hjälp med felen på byxan. Jag tycker du ska kontakta Houdini igen, antingen någon av deras butiker, eller direkt till deras kontor. Skicka ett meddelande till mig annars så kanske jag kan hitta rätt person att kontakta.

Houdini byxor
Hasse_Lindborg sa:
Jag har en av årets Houdini jackor och den motsvara mer än väl mina förväntningar. Har även Elevenate jacka och de är inte långt i från varandra alls på kvalité och funktion.

Några byxor äger jag inte än från de men skulle inte tveka om jag såg ett par som jag gillade...
Kanske jag som har för höga förväntningar på hållbarhet och jämför mot gore-tex, eller så har dem blivit bättre. Kan inte påstå att jag är nöjd med hållbarheten på min power houdi och chimney shorts heller, men ack så sköna. Även fått reklamera ungarnas houdini fleece kläder denna säsong.

Houdini byxor
Bejnan sa:
Hasse_Lindborg sa:

Kanske jag som har för höga förväntningar på hållbarhet och jämför mot gore-tex, eller så har dem blivit bättre. Kan inte påstå att jag är nöjd med hållbarheten på min power houdi och chimney shorts heller, men ack så sköna. Även fått reklamera ungarnas houdini fleece kläder denna säsong.
Om du läser mitt inlägg så jämför jag med Gore-tex plagg..

Houdini byxor
Får ge mig då, för mig personligen håller dem inte måttet kvalitétsmässigt, men för alla andra håller dom jättebra. Jag personligen avråder från köp av houdini, för min erfarenhet av deras produkter är att dom har en undermålig kvalité. Det skall nämnas att jag inte har erfarenhet av årets skalkläder.

Houdini byxor
Har oxå bara bra erfarenheter av Houdini skalen, gillar oxå den mjuka sköna känslan i Fusion stället.
Körde i Candid för ett par veckor sedan, i regn och slask, och det funkar bra.
Feedbacken tillbaka har varit att storlekarna varierar en del mellan modeller.

Kvalitet är ju upplevd eller förväntat värde över tid så det kan ju variera från person till person men också beroende på när i tiden.

Houdini jobbar hårt med att hitta material som har så liten miljöpåverkan som möjligt men oxå hitta återvunna material, det här är inte enkelt att hitta rätt mix mellan slitstyrkan och miljöpåverkan i materialen.
Att sen sömmar spricker är ju rena produktionsfel, jag förstår att det händer och varför (för tight sydda och bristfälliga beskrivningar på plats i fabriken) men det är INTE ok

Sen är Gore-Tex ett membran, vilket man sen kan "limma" mot nästan vilket yttertyg som helst.

- an

Tillbaka
Topp