macmac
Medlem
Hudar till Q-96 Lumen
Min tjej har Q-96 Lumen-skidan i 178 cm:s längd. Är inte så duktig på det här med stighudar ännu, och undrar därför om en G3 Alpinist på 115 mm:s bredd är tillräcklig?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja det räcker och blir över, så länge längden på hudarna stämmer hyfsat så går det alltid att skära till hudarna till bredden av skidan !macmac sa:Min tjej har Q-96 Lumen-skidan i 178 cm:s längd. Är inte så duktig på det här med stighudar ännu, och undrar därför om en G3 Alpinist på 115 mm:s bredd är tillräcklig?
Så det är inget problem att hudarna är mer än en cm smalare än skidan där skidan är som bredast (134/97/120)?larefalk sa:Ja det räcker och blir över, så länge längden på hudarna stämmer hyfsat så går det alltid att skära till hudarna till bredden av skidan !
Nej, en bra tumregel är att få efter tail-bredden på skidan. 115 mm hudar ger bra täckning på 120 mm eftersom du ändå vill ha stålkanterna framme.macmac sa:Så det är inget problem att hudarna är mer än en cm smalare än skidan där skidan är som bredast (134/97/120)?larefalk sa:Ja det räcker och blir över, så länge längden på hudarna stämmer hyfsat så går det alltid att skära till hudarna till bredden av skidan !
Vattendroppe sa:Nej, en bra tumregel är att få efter tail-bredden på skidan. 115 mm hudar ger bra täckning på 120 mm eftersom du ändå vill ha stålkanterna framme.
Perfekt, riktigt bra input! Då slår jag kanske till på ett par sådana till mina DPS 99:or då oxå...KaitsuH sa:Dom är bra! Och de där G3 Alpinist -hudarna är mycket lätta att använda. Frun har haft såna 5 år nu.
Har du ett bra pris och behöver hudar, kör på! G3 alpinist är riktigt bra hudar, jag har gått många höjdmeter med båda paren jag använt.macmac sa:Vattendroppe sa:Nej, en bra tumregel är att få efter tail-bredden på skidan. 115 mm hudar ger bra täckning på 120 mm eftersom du ändå vill ha stålkanterna framme.Perfekt, riktigt bra input! Då slår jag kanske till på ett par sådana till mina DPS 99:or då oxå...KaitsuH sa:Dom är bra! Och de där G3 Alpinist -hudarna är mycket lätta att använda. Frun har haft såna 5 år nu.![]()
Låter kanon att du har den erfarenheten! Hade nämligen blivit lite skeptisk mot Alpinisten när jag såg denna recensionen. Men med er feedback och då de går att få tag på via XXL (inte online) för 500 riksdaler stycket, så är det väl ingen idé att tveka...Vattendroppe sa:Har du ett bra pris och behöver hudar, kör på! G3 alpinist är riktigt bra hudar, jag har gått många höjdmeter med båda paren jag använt.