Hudar till Q-96 Lumen

Hudar till Q-96 Lumen
larefalk sa:
Ja det räcker och blir över, så länge längden på hudarna stämmer hyfsat så går det alltid att skära till hudarna till bredden av skidan !
Så det är inget problem att hudarna är mer än en cm smalare än skidan där skidan är som bredast (134/97/120)?

Hudar till Q-96 Lumen
macmac sa:
larefalk sa:
Ja det räcker och blir över, så länge längden på hudarna stämmer hyfsat så går det alltid att skära till hudarna till bredden av skidan !
Så det är inget problem att hudarna är mer än en cm smalare än skidan där skidan är som bredast (134/97/120)?
Nej, en bra tumregel är att få efter tail-bredden på skidan. 115 mm hudar ger bra täckning på 120 mm eftersom du ändå vill ha stålkanterna framme.

Hudar till Q-96 Lumen
Dom är bra! Och de där G3 Alpinist -hudarna är mycket lätta att använda. Frun har haft såna 5 år nu.

Hudar till Q-96 Lumen
Vattendroppe sa:
Nej, en bra tumregel är att få efter tail-bredden på skidan. 115 mm hudar ger bra täckning på 120 mm eftersom du ändå vill ha stålkanterna framme.
KaitsuH sa:
Dom är bra! Och de där G3 Alpinist -hudarna är mycket lätta att använda. Frun har haft såna 5 år nu.
Perfekt, riktigt bra input! Då slår jag kanske till på ett par sådana till mina DPS 99:or då oxå... :)

Hudar till Q-96 Lumen
macmac sa:
Vattendroppe sa:
KaitsuH sa:
Perfekt, riktigt bra input! Då slår jag kanske till på ett par sådana till mina DPS 99:or då oxå... :)
Har du ett bra pris och behöver hudar, kör på! G3 alpinist är riktigt bra hudar, jag har gått många höjdmeter med båda paren jag använt.

Hudar till Q-96 Lumen
Vattendroppe sa:
Har du ett bra pris och behöver hudar, kör på! G3 alpinist är riktigt bra hudar, jag har gått många höjdmeter med båda paren jag använt.
Låter kanon att du har den erfarenheten! Hade nämligen blivit lite skeptisk mot Alpinisten när jag såg denna recensionen. Men med er feedback och då de går att få tag på via XXL (inte online) för 500 riksdaler stycket, så är det väl ingen idé att tveka... :)

En undran till är dock om det är dumt att köpa hudar som är precis på gränsen längdmässigt? Mina DPS är 184 cm, och G3:an anges mellan 168 - 184 cm.

Hudar till Q-96 Lumen

@macmac Orkade inte läsa igenom alla detaljer, men i deras conclusion såg det ut som den fått rätt bra renommé? Var det något speciellt de hade åsikter om?

Såg en bild på ett par igenisade hudar, rekommenderar att du vallar hudarna. Billigaste varmvallan du kan hitta, spänn på hudarna på skidorna och valla som ett par vanliga skidor, fast med väldigt väldigt låg värme på. Skarapa av med en plastsickel. bättrar på glider och förhindrar igenisning! Om du nångång får problem med det vid färd, skrapa av allt längs med håren med plastkort av något slag (avaluator, kreditkort, liftkort etc) och gnid sen in solkräm.

Tillbaka
Topp