Hundnamn

• Trådstartare Trådstartare JBO
  • Start datum Start datum

JBO

Ny medlem
Hundnamn
Jag ska få en hund på kanske någon vecka men har ingen aning vad fanskapet ska heta.

Namn förslag hära kanske?

Hundnamn
Fick en hund i tisdags och den heter walle men jag kallar den waldemar :P Åsså så har vi 3st till som heter putt,totti åsså min hund BIFFEN ;)

Om din hund ser biffig ut tycker jag att du ska döpa den till BIFFEN :D

Hundnamn
i veckan mötte jag en tjej med en hund. Den hette Exet. lätt ganska roligt när hon ropade på den....

men bore är helt okej. men liknar den en björn och/eller gillar öl kan du ju kalla den för Karhu ...

Hundnamn
"Fanskapet" låter ju inte så kärleksfullt. Vad du än kommer att döpa den till kommer det efter ett tag att kännas RÄTT! Bore är ju snyggt.

Hundnamn
Hade en hund som hette GRIS engång.

Annars tycker jag Grissla eller Ferg
(om det är en Alaskan Huskey annars fåre va!)

Hundnamn
Fido är latin och betyder trofast lärde jag mig under ett parti trivial pursuit. dock mainstream. varförr inte satsa på namnet "bequerel" som i enheten för radioaktivitet..

Hundnamn
Håller med anness där att vanliga gubbnamn är ganska spejsat t.ex. Hjalmar, Esbjörn, Ralf, Rudolf, Torbjörn, Lars eller om det är en tjej kanske Berit, Merit, Lillemor, Gunn, Gertrud, Rigmor osv.

Annars kanske "djuret" passar?
"varelsen"
"kreaturen"
"Skräpet"
eller varför itne "namnlös"?

Hundnamn
mötte en skitliten hund för nån vecka sen som hette Björkman. Lät ju jävligt roligt.

Eller varför inte döpa den till "Assar"?

Hundnamn
jag lägger min röst på typ nåt snt här gubbnamn..
eller allså inte men nåt sån. ja
sigmund skulle va phat!

Hundnamn
Jag vet, är den typ vimsig och lite dampig borde den heta Barnhans och är den lugn av sig borde den heta Röden. Namnen kommer från Korken flyger eller vad den där sköna boken heter.

Annars borde den heta ett gubbnamn som typ Sigurd, Roland eller varför inget tyskt namn? Fritz, Franz. Franskt anyone? Jaques, Jean-Luc.

Tantnamn vore ändå nice! Gert von AberHaus, Birgot Vahl.

Tillbaka
Topp