Hur är Engelberg?

EHeidi

Medlem
Hur är Engelberg?
Tjoo!
Jag är en tjej 18 år som inte vet så mycket om Engelberg (förutom genom min pappa som vart där), men vill är ganska nyfiken på det från den lite yngre generationen. Anledning: helt enkelt sugen på att kanske säsonga där eller en längre visit om jag inte får annat jobb.
Så ni som har varit där kan ni berätta lite om stället så man kan få en liten schysst bild av, backarna, offpist, mycket puder? utelivet? människorna? byn?
Tack tack på förhand!

Hur är Engelberg?
Joo har letat och sökt lite, men många trådar är några år gamla! därför tänkte jag om det finns någon fresh info:rolleyes:

Hur är Engelberg?
EHeidi sa:
Joo har letat och sökt lite, men många trådar är några år gamla! därför tänkte jag om det finns någon fresh info:rolleyes:
tror varken pist, offpist, snötillgång, eller uteliv förändrats särskilt mycket på några få år. möjligen människorna! :)

Hur är Engelberg?
Engelberg är bra. Många skandinaver, grym terrräng, mkt snö, riktigt sköna människor, bra uteliv, och alltid minst 10000 människor som älskar att åka puder. Men som vanligt, kan man berget så hittar man.
Jag tycker du ska släpa dig till Engelberg för en säsong!

Hur är Engelberg?
rock n roll bara, engelberg är säkert grymt, men akta dig för säsongar-plufs-sjukan som brukar drabba alla brudar.

Hur är Engelberg?
FF sa:
rock n roll bara, engelberg är säkert grymt, men akta dig för säsongar-plufs-sjukan som brukar drabba alla brudar.
Haha :lol:
Konstigt det där, de flesta killarna jag känner går ner en del i vikt, för tjejerna verkar det vara tvärt om. Vetenskapliga studier krävs omgånde!

Hur är Engelberg?
Har en teori om att säsongar tjejerna som oftast är färre till antalet än killarna inte behöver "jobba" lika hårt på att få något. De är liksom hett byte ändå. Till skillnad från hemma. För killarna är det nog mer tvärtom. Sen spelar säkerligen faktorer som orka leta bra åk, ansträgningen för den där lilla extra kicken osv också in.

Men som sagt bara en teori ;P

Hur är Engelberg?
Jekki sa:
Har en teori om att säsongar tjejerna som oftast är färre till antalet än killarna inte behöver "jobba" lika hårt på att få något. De är liksom hett byte ändå. ...
Det leder oss till frågan - vart f*n är brudarna? Vilken sport är tjejjer överrepresenterade av heta bejbs? De BORDE åka frirajd eftersom majoriteten är stora, starka, vackra, trevliga och ytterst manliga macho-män. (Nu passar inte Jarle in på riktigt alla dessa beskrivningar, men vi tycker om dig ändå) Uppenbarligen befinner de sig någon annan stans.
Finns det någon annan sport vi borde konvertera till, eller är slutsatsen den att tjejjer generellt sett helt enkelt är lata?

Hur är Engelberg?
MrLarsen sa:
R00bert sa:
Bumma sommaren 2012 i LA, extrem-yoga. Där finns brudarna (tror jag).
Badevakt på South Beach i Miami..
hasselhoff.jpg

Hur är Engelberg?
Tänkte göra säsong i vinter på "so you think you can dance" och "dancing with the stars" i LA...

Tänkte söka jobb som diskare på det där extrem-yoga campet Robert snacka om och som "lokalvårdare" på tidigare nämnda produktioner.

Nån som ska hänga med? Jag har fixat lägenhet; bara 15 kvadrat men det finns två våningssängar, så jag har 3 platser kvar i lyan!

Hur är Engelberg?
FF sa:
Tänkte göra säsong i vinter på "so you think you can dance" och "dancing with the stars" i LA...

Tänkte söka jobb som diskare på det där extrem-yoga campet Robert snacka om och som "lokalvårdare" på tidigare nämnda produktioner.

Nån som ska hänga med? Jag har fixat lägenhet; bara 15 kvadrat men det finns två våningssängar, så jag har 3 platser kvar i lyan!
Någon som vet hur after-yogan är i LA?

Hur är Engelberg?
Tjena!
Ja funderar också på att säsonga i Engelberg, åkningen verkar grym men jag har verkligen ingen koll på utelivet, va de finns o göra förutom åkandet, hur många säsongare det brukar finnas där o hur stan e osv.
Finns de nån gammal Engelberg-veteran som skulle kunna hjälpa till med dessa frågetecken vore de grymt! :D
EHeidi har du börjat kolla jobb o boende etc redan eller?

Tillbaka
Topp