Hur är snön i juni i gränsen?

twixie

Ny medlem
drar antagligen iväg på en liten tur med ett par polare i början av juni. Undrar bara hur snön är då?

Består främst av lite större iskristller som flyter om kring.
Lite som en isdrink, men den är jäkligt mjuk och trevlig att jibba runt i. Går att skära genom ganska branta kanter utan större problem, den lägger sig inte i några större pucklar heller. Nackdelen är ju om du åker i t-shirt och krachar så kan man få skrubbsår av den, men det är ju bara att låta bli antingen krascha eller t-shirt.

Har dte varit riktigt varmt så kan ju åkningen var agansak begränsad, slutar oftast med att det är snobben som gäller, men det är som sagt rolig åkninf men de långa åken över hela fjället är bara att glömma.

skulle vara en dröm att åka puder på nyårsafton :P hoppas man kan få tur med vädret när man är där då =)

hehe måste ha tänkt på nått annat där. midsommarafton ska det va

som sagt jag skrev under å rättade mig själv för att jag hade skrivit fel. menade midsommarafton =)

Hur ofta faller det puder i Sverige överhuvudtaget!? Brukar inte vara sådär snustorr snö direkt. Ni får vara lite mer restriktiva när ni pratar om snö även om jag förstår att det är kul att skönmåla saker och ting....

Snön i gränsen under juni, ja du jag har inte hunnit med att åka skidor där själv under juni men har väl tänkt ta några dags turer upp.. Tror snön är ganska hård och sträv med tanke på att det oftast är ganska varmt i juni månad. Visst kan det falla snö men det är inte i några större mängder..

Dom har bara öppet till midsommar, sen är skidsäsongen över för detta året.

Tillbaka
Topp