Hur bra är K2´s skidor idag?

Matte_j

Ny medlem
Jag funderar på att köpa ett par K2 skidor som heter Mach S. Jag provade dessa ifjol flera gånger och fick ett possitivt intryck av dom. Min fråga är enkel. Har några fler än jag provat dessa och vad tycker ni? Skidorna verkar inte vara speciellt vanliga för jag har inte sett någon åka på dom.
/Matte

har själv ett par K2 enemy, tycker att dom verkar bra. har bara åkt väldigt lite på dom, men dom verkar mkt bra. har inte heller sett speciellt många som åker på K2 i sverige. vet dock inte varför, tror inte att dom lanseras så hårt här...

K2 gör fortfarande bra grejer. Jag åkte på ett par Kreitler för några år sedan och var helnöjd. Problemet för K2 är bara att deras utbud blivit stark reducerat på senare år. Detta beror väl kanske på att de som sagt inte lanseras så hårt här i europa. Däremot har dom en av marknadens intressantaste skidmodeller AK Enemy, en fatski med twintip.

jag tycker att de är lite synd att dom inte lanseras lika hårt i europa som de större märkena. jag menar europa är en stor marknad. skidorna är ju bra, de är snygga, mkt allround(efter vad jag har hört), dessutom borde ju några av deras modeller vara bra för europeisk åkning, iofs skiljer sig kanske inte åkningen så mkt från alperna till klippiga bergen, men vad vet jag...

Tillbaka
Topp