Hur bra är Salomon Prospect?

Alla brädor fungerar i regel bra i pisten, vissa mindre bra, vissa mer bra.
Köper du en prospect så får du vara redo på att den kanske inte fungerar hundra i pist och puder eftersom det är en freestyle bräda, MEN eftersom den är twin konstruerad så flyter den på bättre i backcountry än vanliga parkbrädor!

Jag tror du skulle ha mer nöje med Prospecten än Jeremy Jones som du var inne på lite tidigare:)

Senast ändrad:
Tack för ett bra svar gaass!

Nu när jag såg att Jeremy Jones brädan var lite dyrare än vad jag hade hoppats på är det ganska tveksamt om jag har råd till den och Prospect brädan verkar ju fin. Och om du gaass säger att den ger mer nöje får det bli den. :)

Vilka bindningar tycker ni att jag ska välja till brädan förresten? Jag vill helst köpa från www.blue-tomato.at, då jag ska köpa brädan därifrån.

Jag testade Prospect brädan med Relay Pro bindnigen för några veckor sen.. Riktigt skön bräda! Å bidningen är ju tok nice. man kan tweka skönt i sidled men får tillräckligt bra stöd när man bara åker... Men om du inte ska köra så mycket i parken utan mer pist kanske du ska välja en vanlig bindnig.

relay pro bindningen är ju mjuka delar på så den ger ju inte lika bra stöd som en vanlig bindning

Jo, relay pro bindingen kan nog vara ganska nice. Måste man köpa en salamon bindning eller finns det några andra som passar lika bra?

Laetus sa:
Jo, relay pro bindingen kan nog vara ganska nice. Måste man köpa en salamon bindning eller finns det några andra som passar lika bra?
de går ju att köra med andra bidningar också. men jag tycker du ska testa en salomon binding. du lär inte bli besviken

åker prospect me relay ltd, måste ba säga att de är en skitrolig bräda ! hållar fan måttet överallt =) mjuk å go ! (åker även loft å benedek men specten är himla vass trots dem :)
Ha en bra säsong !

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp