Hur breda skidor i Dakine Heli Pro?

Mr_Kvick

Medlem
Hej!
Jag funderar på att köpa mig en Heli Pro till utförsåkandet så jag var och drog lite i remmarna idag. Hur breda skidor kan man bära på diagonalen? Det är ju bara den övre remmen som är justerbar.

Eller har jag helt fel?

Olle

Skulle rekommendera dig att kika på DaKine Vertex istället. Den är mer anpassad för skidåkning är Helipro, som i grunden är en snowboard säck.

Håller inte med Spruce, jag tycker det är enklare att ha dom diagonalt när man knatar brant eftersom man slipper få dom i huvudet eller slå fötterna i dom.

men det är ju så klart en smaksak.

Jag har mina asteroider i heli pron utan några problem så en 11 cm i brättet får du nog ner...

FÖr det första är det ruskigt jobbigt att strappa på laggen på diagonalen och sen bära de så, bättre med en skida på var sida som funkar utmärkt. Då tror jag du kan bära skidor upp typ 30, 40 cm breda, och så breda skidor har du nog inte?

Hej alla!

Har ev. ett par Gotama på G till årets säsong.
Kör nu med PR & dom passar ganska lätt ner i undre fästet på min Dakine Vertex.
Gotaman är ju bredare, är det nån som testat att fästa Gotaman på Vertex/Helipro etc.?
Kan tillägga att ja är supernöjd med min Vertex, funkade kanon under säsongen i Zillertal.

Tacksam för svar.

// Kricke

Har själv haft en Dakine Helipro och jag tycker igentligen inte att den är speciellt bra som skidrygga när man hikar. Det funkar att ha en mobil, saftflaska och macka i den men så mycket mer ryms det inte.
Jag har den modellen man har skidorna på snedden, tror den som var förut när man hade en skida på varsin sida var bättre. Det är fullt med massa onödiga remmar på den också..

Försök att hitta dig en större och bättre rygga, för det finns!

Jag har gotaman och Heli pro säcken och det funkar fint, men man måste sätta in dom en och en pga twintipen.

Jag tycker storleken är lagom för den mesta åkningen, ska man ut på längre turer är en större rygga att rekommendera.

Senast ändrad:
Jag har helipro och och jag körde på seth vicious en vecka med denna ryggsäck och det gick om man krånglade lite för att få i båda skidor samtidigt som har twintip och är feta så gick det inte. Det var inte särskilt svårt

BigAir sa:
Har själv haft en Dakine Helipro och jag tycker igentligen inte att den är speciellt bra som skidrygga när man hikar. Det funkar att ha en mobil, saftflaska och macka i den men så mycket mer ryms det inte.
Jag har den modellen man har skidorna på snedden, tror den som var förut när man hade en skida på varsin sida var bättre. Det är fullt med massa onödiga remmar på den också..

Försök att hitta dig en större och bättre rygga, för det finns!
hmm jag får iaf plats med mkt mer än en saftflaska, mobil och macka i min heli pro Large. Och på de nya säckarna så kan man stoppa undan alla remmar (som man inte använder) i små smidiga "fack" som inte syns. smart

Tillbaka
Topp