Hej!
Det är väl dags att ge sig till känna, som ”killen med lårkakan”….
Det är mycket märkligt, samtidigt roligt att bli föremål för sååå mycket diskussion, även om jag inte kan ta åt mig hela äran, men nu till ämnet:
Som jag fattar det handlar forumet mycket om ”skryta” kontra ”inte skryta” om sina skador orsakade i samband med skidåkning eller annan sport. För att klargöra nivån av skryt på ”min” lilla sida kopierar jag den till forumet:
*/*
Mors!
Började åka telis för tre år sedan, är helfrälst!!
Är det någon som planerar en resa och behöver fler deltagare, hör gärna av er!
Bilden är mitt lår efter en muskelbristning i Riksgränsen v.16. Hårda bud i mellerud...
*/*
Huh, här skryts det friskt!! Plockar till och med fram kraftuttrycket: ”Hårda bud i mellerud…”, förövrigt ett citat hämtat (av mig) från Tumba pendeltågsstation. Nu när vi fastställt nivån på denna oerhörda illgärning kan vi kanske gå vidare?
Tyschken har sagt sin mening, citat:
”Vad jag inte gillar är att folk måste skryta om det.”
Slut citat.
Nåja, nivån skryt från min sida är väl fastställt vid det här laget….
Bilden på min lårkaka, som inte är en lårkaka utan en blödning orsakad av en muskelbristning i samband med överansträngning, har alltså inte sitt ursprung i en vurpa (!!!!!!!!!!!!!!!!!), vilket förövrigt står på min sida. Jag lade ut den som en kul grej, dessutom tycker jag att den sammanfattar min telemarkkarriär ganska bra, vilket inte innebär att jag tänkt börja med Bridge för den skull….
Om nu en del av er fröknar tycker den är magstark beklagar jag detta. För er finns förövrigt säkert något forum på www.bumbibjörnarna.nu (ett svar på killens lama ”www.kverulant.nu”...).
Hoppas nu inte några av er blev besvikna när mitt blåmärke inte var orsakat av en missad landning eller annan felbedömning (utom möjligen att jag inte insåg att muskeln skulle brista, packade ihop skidprylarna och satte mig för att chatta och skriva roliga inlägg på www.bumbibjörnarna.nu). Hoppas även att Freddelito inte ger upp tankarna på webkamran i frysen, det rör sig säkert mer där än på många andra ställen… Skulle dock inte rekommendera dig att operera bort blindtarmen, eller njuren för den delen….(tolkas fritt).
Som ett trevligt, dock i sammanhanget mindre relevant, inlägg vill jag i all hast berätta att jag halade ned brallorna i baren på afterski´n (Grönan så klart!) och visade blåmärket för en tjej, nu är vi sambos sedan ett par månader tillbaka, dock knappast pga. blåmärket, eller kanske, eller inte eller kanske… (Eller hur ”Putte the skibum”, appropå skador och afterski!!!)
Sist men inte minst vill jag tacka grabbarna grus: Spoon, Putte the skibum (ledgångsreumatism, den var bra!!), Jens Persson och alla de andra som stod starka i striden om vår frihet att diskutera lårkakor och andra bakverk här i forumet!
Ser fram emot svar på detta inlägg, men, misströsta inte om mitt nästa svar dröjer eftersom jag kommer pumpa puder (förhoppningsvis) i Cham nästa vecka *ler med hela ansiktet*.
Med den vetskapen i bagaget kommer jag knappast ligga sömnlös över huruvida jag skall låta mitt blåmärke ligga kvar i min presentation eller inte. Det kanske rent utav blir utbytt mot en ny trofé, egenhändigt anförskaffad i Chamonix nästa vecka….
Ta nu inte livet på sånt oerhört allvar töser och pöjkar, men framför allt, glöm inte: ”Att tänka innan man talar är som att torka sig i arslet innan man skiter!”.
/ C.