Hur f-n går det till när en verkstad felmonterar bindningar?
Jag upptäckte just, när jag skulle justerar bindningarna på ett par skidor till nya pjäxor, att de är monterade olika på de olika skidorna, närmare bestämt skiljer det sig 7 mm mellan avståndet häldel och tådel på de olika skidorna. Den med kortare avstånd är korrekt monterad. Den med längre är för stor för att kunna anpassas till de aktuella pjäxorna. Skidorna är monterade med FKS 180.
Hur f-n går det till när en verkstad med sina metallmallar begår ett sådant misstag? Min undran är uppriktig. Jag kan köpa att det blir samma fel på båda skidorna (typ om man tar fel mall, eller som jag gjorde en gång, angav pjäxans innermått - men då var det ju monterade enligt min anvisning även om det blev fel i slutändan) men att montera olika på de olika skidorna - alltså, hur är det möjligt?
Hur f-n går det till när en verkstad med sina metallmallar begår ett sådant misstag? Min undran är uppriktig. Jag kan köpa att det blir samma fel på båda skidorna (typ om man tar fel mall, eller som jag gjorde en gång, angav pjäxans innermått - men då var det ju monterade enligt min anvisning även om det blev fel i slutändan) men att montera olika på de olika skidorna - alltså, hur är det möjligt?