Hur fan gör man handplant?

eller på jeppenators huvud?

på skidor eller studamatta? inlines kanske? kanske snowboard? eller när du är ute å springer på stan?

förklara lite smart skaft

prova å släng dig som om du skulle slänga en flair men ta emot dig med handen istället för att dra runt den.. de är min teori :P

I en pipe, om du åker snowboard så ska du liksom slappna av när du kommer upp och luta dig mot mot pipens läpp och sen tar du i med handen och släpper sedan när kroppen blir för tung. Sen har du det.

hur gör man om man ska över ett hopp?
på skidor alltså. jeppenator gjorde det i freeride tv 24. ser schysst ut ju...

todde sa:
hur gör man om man ska över ett hopp?
på skidor alltså. jeppenator gjorde det i freeride tv 24. ser schysst ut ju...
haha nja de gjorde jag väl inte riktigt?.. massa andra som gjorde de..
gäller bara att ha en brant noll så man kan hoppa över den.. flacka landningar blir jobbigt

men ta mycket fart och kasta benen först över landningen, lägg handen i marken för att hålla balansen och försök sikta ner fötterna i landningen bara.. oftast landar man bara på höften första gångerna.. så bara att öva på

Hur fan gör man faceplant? Har provat men fegar alltid ur när snön närmar sig.

SverigeTomten sa:
I en pipe, om du åker snowboard så ska du liksom slappna av när du kommer upp och luta dig mot mot pipens läpp och sen tar du i med handen och släpper sedan när kroppen blir för tung. Sen har du det.
Luta sig mot läppen? Menar du framåt (så att man lutar sig mot det platta framför läppen)? Eller nedåt mot pipeväggen så handen hamnar läppen?

Jag vet inte hur det funkar för skidåkarna men själv så gör jag såhär.

Jag tar lagom med fart för att kunna komma upp till kanten av pipen.
När är på väg att flyga upp så tar jag min hand på pipens kant där min tail var förut.

Du ska alltså sikta in din hand mot din tail precis efter brädan lämnar pipens kant (the lip).

På Tillbakavägen (när gravitationen drar dig ner igen) så är det rätt så naturligt, det kommer automatiskt att kunna landa en handplant. Det svåra men handplant är att lägga "planten" att landa är det minsta problemet.

Senast ändrad:
Alex_Sverin sa:
prova å släng dig som om du skulle slänga en flair men ta emot dig med handen istället för att dra runt den.. de är min teori :P
Jag tänker likadant och det brukar gå bra, tipset är att våga kasta sig lite som en volt och sedan stoppa rotationen med handen (Självklart lär man ha lite känsla också, inte bara kasta sig som en volt och hoppas på det bästa)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp