Hur får jag hem min laptop från Tyrolen?

kalpsjo

Medlem
Hur får jag hem min laptop från Tyrolen?
TL;DR:
Jag glömde min laptop på hotellet i Mühlwald, sydtyrolen och får inte hem den pga hårda batteriregler.
Hjälp!

Vecka 9 åkte jag och familjen med Friluftsfrämjandet Upplands Väsby med den klassiska Dolomiterna-resan, som gått ner dit varje vinter sedan 1981.
Inför hemresan var jag jätteduktig och packade minsann allt, inkl datorladdaren, men själva datorn, en gammal skruttig macbook full med både jobb och gigabytes med dyrbara familjefoton, glömde jag minsann på hotellet. Duh.

Nu visar det sig att italienska posten och alla budfirmor och kurirföretag vägrar ta emot och skicka en begagnad laptop, pga ev brandrisker med ev skadat batteri. Hoppsan. Sån tur att jag just börjat ett nytt jobb där jag fått låna en dator.

Om nån av er råkar passera Brunico inom kort kanske ni kan tänka er att agera kurir åt mig, och släpa hem min gamla dator med sitt dyrbara innehåll. Jag har flugit med den flera gånger och hittills har den inte börjat brinna. Tjoa till i så fall så ber jag hotellet (Hotel Mühlwald) att möta upp dig.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp