hur formar man om iläggs sulor?

patrikf90

Ny medlem
hejsan har köpt ett par pjäxor och fått med ett par formbara iläggs sulor och undrar nu om nån kan tala om för mig hur man formar om dom efter mina fötter.//patrik

orka göra två trådar....jadu värma dom? ex i ugnen eller så med hårtork(då ska dom ligga i pjäxorna och så blåser du i ca 10 min eller så lägger du dom i ett varmvattenbad och sen stoppar ner dom i pjäxorna och sen sitter du med dom så måste du göra hur du än går sitta med pjäxorna på...sen borde det stå hur du ska göra med dom när du får dom !

formbara sulor? har jag aldrig hört talas om. menar du hela innerskon eller bara sulan? hur gjorde dom första gången dom formade den? tror nog att det bara är att åka i dom så formas dom av sig själva. t.ex. comform'able-sulorna tror jag inte man kan forma om.

Vad är det för sula?
Gamla hederliga FormHotics går kanske att ändra och få ett någotrlunda schysst resultat, men det är inte att rekommendera.
Conformable går rent teoretiskt att göra om, men det kommer bara att bli skit om du frågar mig. Köpa nytt och göra rätt är det enda som funkar.
Tycker du att det blir för dyrt med en dryg femhundring på detta, köp en filtsula på ICA för 39:- Skitdåligt, men bättre än att ha ett inlägg åt någon annans fot!

JockeSki: Om du har en formsprutad/formbar innersko så bör man alltid ha till en formgjuten sula. Förmodligen pjäxans viktigaste del... (Enligt mig)

Senast ändrad:
Nojlas sa:
JockeSki: Om du har en formsprutad/formbar innersko så bör man alltid ha till en formgjoten sula. Förmodligen pjäxans viktigaste del... (Enligt mig)
Du har så rätt. Håller fullständigt med dig. Skulle inte få för mig att åka ett enda åk utan formgjuten sula.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp