Hur funkar detta?

Tjabo180

Ny medlem
Hur funkar detta?
Har en Pro-tec B2 Snow Helmet och hade tänkt att köpa ett par goggles, antingen ett par Dragon DX eller ett par Arnette Series2... Så vilket par funkar bäst till hjälmen? Om dom båda passar lika bra, vilka är bäst?

Hur funkar detta?
ta med dig hjälmen till en återförsäljare och prova. Ta dom som du tycker är bäst.
Har själv ett par DXS (mindre storlek än DX) och kan säga dig att dom funkar jävligt bra, fin ventilation,imm-fria och bra UV-skydd. :) sen är DX snyggare är Series2 :D

Hur funkar detta?
problemet är att jag ska beställa från en hemsida...Men om ni vet nå stanns fär stom säljer dessa modeller i sthlm så skriv!!

Hur funkar detta?
Hmm dom ska ju passa också, men köper hellre arnette om dom passar bättre även fast jag också tycker att dragon är snyggare.

Hur funkar detta?
Ingen av dom funkar så klart. Du måste ha en speciall goggel för dom... Goggels är inte inte byggda för att passa i hjälmar så...

Nej men bit i det sura äpplet. Ska du beställ från nätet så får du köpa grisen i säcken.

Hur funkar detta?
Men nånting måste ju passa bättre än det andra, men då säger jag så här, vilka goggles passar bäst till en Pro-tec B2 ?

Senast ändrad:
Hur funkar detta?
Jag har ett par Arnette Series2 som passar alldeles utmärk till min hjälm. Båda kommer passa bra så ta det paret du tycker är snyggast.

Hur funkar detta?
Varför inte bara kila ner till oneoff t ex? Kikade in där igår å de har en mängd dragon, anon, spy goggles (m fl), säkerligen just de modellerna du kikade på.

Förresten, vill du ha ett par läckra dragon goggles är mace sjukt mycket läckrare än dx:n ;)

Så, bara att packa ryggsäcken med din lilla hjälm å kila ner, svårare än så är det inte.

Senast ändrad:
Hur funkar detta?
herb%204_300.gif

Hur funkar detta?
Kostar ungefär som den kostar på alla andra butiker tror jag. Men vad vet jag??? Och tror gör man i kyrkan och det är inte den kyrkan utan kyrkan för dumma frågor så då kanske man kan få tro här oxå eller ska man gå till den andra kyrkan för att tro? Ja det är en svår fråga om vart man får tro eller inte tro och det var frågan det...

Hur funkar detta?
Lima-ko sa:
Ehhh, ser det ut som någon av oss här jobbar på OneOff? Fråga butikspersonalen för fanken!
Men fan Lima-Ko ska du inte vara snäll o ge killen ett bra svar?
Ärligt talat tror jag att du kommer åka lika bra med en hjälm från Jofa och ett par briller från OKQ8 macken runt hörnet. Så varför lägga massa pengar på hjälm o briller som du ändå inte vet om dom kommer att funka. Annars är de ju innne med glipa mellan brillor o hjälm i år. Så köp eller ge sjutton i de.
Stolt ägare av en röd jofa vm hjälm och ett par cebe stenis edition.

Hur funkar detta?
KalleKax sa:
Lima-ko sa:
Ehhh, ser det ut som någon av oss här jobbar på OneOff? Fråga butikspersonalen för fanken!
Men fan Lima-Ko ska du inte vara snäll o ge killen ett bra svar?
Ärligt talat tror jag att du kommer åka lika bra med en hjälm från Jofa och ett par briller från OKQ8 macken runt hörnet. Så varför lägga massa pengar på hjälm o briller som du ändå inte vet om dom kommer att funka. Annars är de ju innne med glipa mellan brillor o hjälm i år. Så köp eller ge sjutton i de.
Stolt ägare av en röd jofa vm hjälm och ett par cebe stenis edition.
Hm ja för alla vet hur ALLA olika brillot funjkar med ALLA olika hjälmar. Btw varför svarar alla i tråden om ni inte VET hur dom funkar med varandra?!

Hur funkar detta?
Hasse sa:
Ingen av dom funkar så klart. Du måste ha en speciall goggel för dom... Goggels är inte inte byggda för att passa i hjälmar så...

Nej men bit i det sura äpplet. Ska du beställ från nätet så får du köpa grisen i säcken.
Än en gång har hasse talat! Akta er för internethandel ungdomar! Det är djävulens verk ;)

Hur funkar detta?
Det är en fördel om dina goggles förutom att passa till hjälmen även passar till ditt ansikte...

Med andra ord, gör nu som CrashX skrev i första svaret du fick.

Hur funkar detta?
Tillbaka
Topp