Hur går det med snön egentligen

Jaa. 10 plusgrader och strålande sol i Val d Isere dit jag styr kosan om några veckor... Känns snart läge att avboka det hela..?

ja de ser ju inte ljust ut... ska upp till sälen den 3 december. Men de i sälen säger att de kommer köra dit snö till den helgen om det inte kommer någon, eftersom det är stadium skitest weakend typ. Fast var dom ska få den snön ifrån vet jag inte..

snön kommer... jag känner det... senast 21 december kommer allt bada i sjukt mycket snö! i åre iaf!

hoppas jag...

enligt "vädergubbar" så ska de inte komma allt för mycket innan jul men sen efter nyår ska de tydligen bli skitkallt och rätt bra med snö... men dem ha ljugit förr dem jävlarna ;)

Idag var det bara typ varmaste dagen i september (editerat: muahhaaha menar givetvis november, snurrigt värre här) sen "who know when", men det kommer vända snart, jag känner det.........

det går lika bra för snön som det gör för mig i matte:D

Lär säkert komma lite i dec sen så blir det skit kallt.
Skit kallt = ingen snö :-(

Det var ju så vitt o fint i oktober...men tjena vad lurad man blev.

snön kommer snart ... vet att den ligger och lurar bara för att göra alla oss oroliga! .. ..Annars får den stryk ^_^

Den har varit och landat 2 gånger i luleå.

Men sen kom gumman tö och drog bort den!

Säger bara en sak, www.kabdalis.com , svenska damlandslaget + t¨å landslag till tränar i Kåbdalis, eftersom det är den enda backen i europa som har bra snö, och som inte ligger på en glaciär.

Du är inte ensam om att vara orolig, bor själv i kiruna och här finns det knappt så man kan skrapa ihop till en snöboll.. Dom har feta problem med ishotellet i jukkas också pga. detta väder.. ena dagen faller det massa snö och dagen därpå smälter det bort :/
Får hoppas det finns till slutet på december så man kan åka lite iaf..

bah shit just nu suger verkligen allting! men kommer snön så blire kung igen.... hur kommer de då gå med jibacademy den 10december om snön fegar??:P

Förra året började det snöa "på riktigt" i Åre runt den 12 nov om jag inte minns fel. Kom hem från Österrike den 8 nov och då var det inte knappt en snögnutta i Åre. Den 19 nov hämtade jag mitt liftkort och då vet jag att Ullådalen hade öppnat.

sista veckan i november åkter jag skidor för första gången i backe 2 år i rak.. förra o förrförra.. sen veckan innan railade man o höll på typ eller lite mer innan kanske..

vem fan sa växthuseffekten?! det beror ju på den jävla orkanen Wilma!
Nu tycker jag att det är hög tid att den gamla iden med att spränga sönder tornados med atombomder återupptas. Detta kommer förmodligen aldrig att göras av något land i tornadoområdet (mexico, usa mfl) eftersom atombomber har en del otrevliga bieffekter, utan det måste skötas av någon utomstående part. Jag vill därför att vi här på freeride skapar vårt eget lilla kärnvapenprogram. Någon som är med?

PS
No offence ollfjall
DS.

I nästa vecka verkar det lovande. Kyligare väder och snö i Dalarna iaf enligt smhi. Hoppas det stämmer.

MM, jag såg också att det skulle komma snö i början på nästa vecka...I Jämtland och Härjedalen också:) Hoppas att det stämmer.

Oj, just det! Jag har ju inte dansat snödansen än i höst. Förlåt!!
Hoppas ni kan ha överseende...är så upptagen. Men jag ska samla mina trupper och börja snarast. Så kommer snön snart. LOVAR!

Kollade på vädret på TV nyss..Nästa vecka ser lovande ut...Det kommer in ett lågtryck på måndag/tisdag med mycket snöfall och sedan fortsätter det att vara kallt. Hoppas att det fortsätter så så att det inte blir varmt igen..

Mera snö och kyla.

Muligheter for snø på 2700 meter høyde i Valdi lørdag/søndag, selv om det muligens bare blir 1 centimeter eller 2. Satser på et skikkelig snødump snart. Drar ned uke 49, så det blir sikkert bra.

enligt dom forskare som är korrupta mot USA, tänk lite och håll inte på att inbilla folk att växthuseffekten inte existerar!

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp