Hur gör jag Cork 540, 720?

ahlmark

Ny medlem
undrar som rubriken hur gör man cork 540 o 720?
Vart ska jag kolla och hur ska jag slänga mig?
Är tacksam för alla bra tips.

Snurra som vanligt fast du försöker att luta dig lite bakåt. På en cork 540 bör du invertera snurren betydligt tidigare

Jag landar bara på ryggen hela tiden skall jag typ fortsätta kolla runt axeln eller vad ska jag göra? :S jag slängs också åt sidan e de för att jag startar snurren för tidigt eller något.

när jag skulle lära mig cork gjorde jag först backflip 360.. sen la jag den mer och mer som cork bara.. å tillslut satt den

prova slänga upp benen över ena axeln, släng upp benen över vänstra axeln om du snurrar vänster, o tvärt om.

cork fem är inte så lätt. ja kan det någålunda man ska direkt kasta en jävla sne cork3 o sen med en 180 uncorka den, om man vill göra gaycork vilket är lätt kastar man lite snett bara.

cork 720 är däremot betydligt lättare, och svaret på det hittar du här i forumet.

jag brukar landa sittandes när jag försöker cork och det spelar typ igen roll om jag tar mer studs :S

gör som en vanlig snurr bara att du försöker kolla med snett uppåt över axeln och sen för att komma ut corken vettefan hur jag gör, känns som det bara är att fortsätta snurra så kommer man tillbaka

Senast ändrad:
tänk dig typ först att du ska göra en tresextio och slänga dig lite framåt så du landa på rygg.. om du forstsäter den rotationen blir det en bio 5.. då kan du pröva och corka ut den lite så att du ligger mindere lutad och lite mer slapp.. kolla över axeln. Då drar du de nog. De e lätt tt läsa sig 7a. tänk bara att du tar safety kryp ihop lite och luta lite åt sidan å ligg bara kvar liksom så kommer man rut rotationen självmant. typ så ja tänker iaf.. har du väl sattt det en gång så drar du det hur lätt som helst sen.

släng dig snett ner bakåt bara

cork5 är sååå mycket enklare än 720, när man väl lärt sig alltså:D

Senast ändrad:
De e helt omöjligt jag kommer bara 540 o landar på ryggen och jag har ingen kontroll va ska man sätta o så innan cork 7

man ska snurra åt nåt håll och luta sig lite så man blir lite sne lixom, man ska inte landa på huvet

ska man börja me att kolla lite snett bakåt o sen direkt efter kolla ner mot mattan eller har ska jag kunna komma på fötter igen??

ahlmark sa:
ska man börja me att kolla lite snett bakåt o sen direkt efter kolla ner mot mattan eller har ska jag kunna komma på fötter igen??
du ska tänka dig att du snurrar som en vanlig 720 men lutar dig bakåt..

bara å slänga dig.. du vinner inget på att sitta här å få tips.. de är lättast å bara prova,
men jag lärde mig cork efter att jag provat backflip 360, så gjorde jag mindre flipp å mera snurr:)

jag har ett himla problem med cork 7.

för jag vet inte ens hur man gör det.

har aldrig sett det det ända jag vet om det är att kan ska ligga typ på ryggen och snurra, men det går inte hur jag än försöker.

kan inte någon lägga upp en film och vissa hur det ser ut?

segelbranth sa:

har aldrig sett det det ända jag vet om det är att kan ska ligga typ på ryggen och snurra, men det går inte hur jag än försöker.

haha ? ... sök cork 7 i typ foto film på filmer så har ja för mig att de finns en..

för mej satt det bara där, själva rotationen asså, tänk att axeln ska ner till knät, sen kryp ihop i en dubble safety... lite svårt att förklara, men jag drar det lättare med, mute,safety eeller dubble safety än utan :P

segelbranth sa:

finns massor av filmer me cork 7or ;S överallt på FR leta lite i studsmatte forumet bara...

cork 180 är nästan som en rodeo 5 fast bara sne, cork 3a kan du göra som en vanlig snurr men du lutar lite efter 90 grader. Cork 5 är som 3an fast du hänger ut den mer och corkar lite senare, då fixar sig landningen, Cork 7 är i mitt tycke både lättare och skönare än en vanlig 7a eftersom du kan ligga kvar i samma position å snurra, 9an kan du göra som en sjua men lägga på en sen 180 :)

Tillbaka
Topp