Hur gör man flatspin?

Hur gör man flatspin?
På studsmatta tycker jag att det är lättast att göra flat 540, satsa på det. Jag antar att du snurrar åt vänster? Tänk dig att du ska sparka till en boll som är till vänster om din vänstra axel.
En annan sak som du kan tänka på att dra ner vänsteraxeln mot marken.

Den videon visar ganska bra hur tricket går till (tycker jag).

Hur gör man flatspin?
paffare sa:
På studsmatta tycker jag att det är lättast att göra flat 540, satsa på det. Jag antar att du snurrar åt vänster? Tänk dig att du ska sparka till en boll som är till vänster om din vänstra axel.

det där är en solklar rodeo 5

Hur gör man flatspin?
paffare sa:

denna visar bätttre tkr jag

Hur gör man flatspin?
Rodeo 540 är utvecklat ur lincoln loopen, det görs som en lincoln loop 180. Tricket är egentligen inte svårare än lincolnen, förutom att man landar fakie.

Det här tricket kan också göras som en lincoln, och sen i slutet drar man runt 180. Men jag föredrar att disponera spinnen över hela volten, genom att dra igång den redan från början och titta runt axeln.

Kopierat från Westers Tricktips...

Hur gör man flatspin?
Victors sa:
LappMagnus sa:
rodeo 540 är väl lincon sen vändar man till 180?????
nej rodeo är väl backflip med en 360 eller 180 i sig?
nej

Aspebo sa:
Rodeo 540 är utvecklat ur lincoln loopen, det görs som en lincoln loop 180. Tricket är egentligen inte svårare än lincolnen, förutom att man landar fakie.

Det här tricket kan också göras som en lincoln, och sen i slutet drar man runt 180. Men jag föredrar att disponera spinnen över hela volten, genom att dra igång den redan från början och titta runt axeln.

Kopierat från Westers Tricktips...

Tillbaka
Topp