Hur har ditt år varit ?

Hur har ditt år varit ?
Harry_Potter sa:
lärt mig följande:

180,+ shifty
360, + shifty
540,
720,+ shifty
900, + shifty

180 med grab: mute, japan, critical, safety, truck,
360 med grab: mute, japan, critical, safety, truck,+ shifty
540 med grab: mute, japan, critical, safty, truck,
720 med grab: mute, japan, critical safety, truck och tailgrab.
900 med grab: mute, + shifty

fakie180,
fakie360, + shifty
fakie540, + shifty
fakie720, + shifty
fakie900, + shifty

fakie180 med grab: mute, japan, critical, safety, truck, + shifty
fakie360 med grab: mute, japan, critical, safety, truck, + shifty
fakie540 med grab: mute, japan, critical, safty, truck, + shifty
fakie720 med grab: mute, japan, critical safety, truck och tailgrab. + shifty
fakie900 med grab: mute, + shifty

fakie 0
fakie 0 med grab: mute, japan, critical, saefty, truck, tailgrab,

frontflip
frontflip med grab: japical

backflip ironcross
backlip spread,
backflip twister
Kändes lite mytt det här, men aja..

Hur har ditt år varit ?
riktogt skönt år, har träffat typ 10 nya vänner, lärt mig 360 i bigjump, tagit sideflip två gånger, jag har lärt mig backflip och nästan tagit frontflip.

Hur har ditt år varit ?
SkEMO sa:
riktogt skönt år, har träffat typ 10 nya vänner, lärt mig 360 i bigjump, tagit sideflip två gånger, jag har lärt mig backflip och nästan tagit frontflip.
"tagit"? vadå tagit? har du tagit tricket när någon annan tänkte göra det eller? riktigt otydligt skrivet..

Hur har ditt år varit ?
har haft en helt fet säsong med 11 skiddagar.. mycket för att vara mig, rätt lite för en local i fjällen... har inte lärt mig särskilt. Men jag har haft fett kul dom dagarna ja vart ute.

Hur har ditt år varit ?
Mitt år har väl varit hyffsad. hade hoppats på lite fler skiddagar men dom jag haft har jag fått puder över 50% av dagarna (ca 16 dagar) och vad är kvantitet i jämförelse med kvalitet?

Hur har ditt år varit ?
Ca 100 skiddagar, med bra snö nästan jämt, förutom sportlovsveckorna.

Bäst:
Att jag äntligen fått mer än 8 skiddagar/år
Orört snöfält brett som en fotbollsplan ner mot Lac du Lou
Orelle
Alla nya människor man träffar när man gör säsong
Mont Vallon v.10
Först i liften de dagarna det börjat dumpa efter midnatt och de inte orkat pista om backarna
Jordgubbssaft i solen på Tango

Sämst:
Snöläget v.8-9 (Stackars stockholmare på semester)
Puckon på snowblades
Puckon som står på ens skidor i liftkön
Diverse stenar som gett sej på mina skidor
Att det snöade/regnade och var dimmigt hela sista veckan

Hur har ditt år varit ?
ja detta år har inte vart så skoj.. eftersom vädret i mellansverige sök heztsnopp så fick hemmabacken högbyn aldrig upp parken!!:( och nu kanske dom går i konkurs eftersom de har vart många dåliga vintrar för dom nu de senaste åren. så man är ju inte så klad,

men lite trick har man väl hunnit med
*säkrare switch
*pretzel
*säkrare rails
*720
*360 å 540 me grabs
*nått mer säkert

och nu är de bara en resa kvar.. TANDÅ/LINDVALLEN PÅ ONS-SÖN!!!!!!!!!! hejdå

Hur har ditt år varit ?
Om man bortsker från alla jibbare, snorungar som repar skidor i liftkön, amatörer i toppluva som hasar sig nerför backen och andra irritationsmoment så har det varit riktigt trevligt.

Hur har ditt år varit ?
icemann sa:
Om man bortsker från alla jibbare, snorungar som repar skidor i liftkön, amatörer i toppluva som hasar sig nerför backen och andra irritationsmoment så har det varit riktigt trevligt.
Om man ignorerar dessa "snorungar" så kommer det genast kännas mycket bättre.

Hur har ditt år varit ?
Av: icemann Online | Igår 23:31 Citera

med andra ord var det ingen vidare säsong?

Hur har ditt år varit ?
aendrew sa:
SkEMO sa:
"tagit"? vadå tagit? har du tagit tricket när någon annan tänkte göra det eller? riktigt otydligt skrivet..
det är så alla skriver/pratar härifrån :p

Hur har ditt år varit ?
-
Ja sässongen har varit kass för det har ju inte varit någon snö i södra sverige (som legat kvar en längre tid).

+Jag har lärt mig endel nya trix tex 5a,7a,nästan 9a,front,lincon,pretzel och sw up.
Och isaberg funderar på att bygga inne så vi får mer åkning i smålands området.

Hur har ditt år varit ?
Har varit riktigt bra. Mycket snö och sköna parker. Haft en sprica i benet men va till baka efter 3 veckor, gick bra ända fram till påsk då jag overshoota och bröt armen precis under led kulan. veckor utan skidor och kom till backa och kunde åka sista helgen. Lärt mig väldigt mycket denna säsong. Har för det mästa varit riktigt nice. :D

Snödjup

Tillbaka
Topp