Hur hoppar man?

SverigeTomten

Ny medlem
Hur hoppar man?
Ja, jag orkar helt enkelt att söka igenom alla olika trådar om hoppteknik så jag hoppas på att FR-folket här kunde ge mig lite tips och råd om sånt.

Det är så att jag vill lära mig hoppa på inlines å skidor och jag undrar givetvis hur man gör. Är det sant att man hoppar med EN fot? Hur gör jag om jag ska snurra (till exempel en 360)?

Tacksam för seriösa svar.

För er som undrar så ska jag inte byta snowboardåkandet till skidor.

Hur hoppar man?
hoppa som du gör på marken bara? Svårt att förklara, man får helt enkelt pröva sig fram i små hopp..

När man snurrar så är det lättare att skära in i snurren (skidor), man får mer kontroll och skönare rotation.. Jag brukar stå ganska bredbent för att få balans.

Hur hoppar man?
Kruxelidux_ninjamaster sa:
hoppa som du gör på marken bara? Svårt att förklara, man får helt enkelt pröva sig fram i små hopp..

När man snurrar så är det lättare att skära in i snurren (skidor), man får mer kontroll och skönare rotation.. Jag brukar stå ganska bredbent för att få balans.
Tack för det enda seriösa svaret, kruxelidux!

Seriöst, av 9 som svarar så får jag bara ETT seriöst svar.
Ta er i brasan allihopa, det här är sista gången jag frågar någonting i Freerides forum. Fan att skillnaden ska vara så mycket större på de kanadensiska och amerikanska forumen.

Hälsningar/

En djävulskt irriterad svensk tomte.

Hur hoppar man?
det är därför vi gillar newschoolers!

tänk på att inte trycka ifrån för mycket i en sprättig kick! då flyger du bara uppåt!

man kan trycka av med en fot om du t.ex ska göra frontflip (i)

Senast ändrad:
Hur hoppar man?
Hoppa med bägge fötterna i snurrar. I volter kan det vara lättare att göra det från ena foten. Tex i frontflip som Lee sa men jag tycker ävend et är enklare från en fot i sideflip exempelvis.

Hur hoppar man?
Hoppa med en fot är bra att göra om du ska leka lite på marken, typ 180 eller 3a, det blir lättare att hinna runt på marken... men när du hoppar i parken så skjut ifrån med båda fötterna annars finns det risk för djävulsk obalans i luften ;)

Hur hoppar man?
SverigeTomten sa:
Kruxelidux_ninjamaster sa:

Tack för det enda seriösa svaret, kruxelidux!

Seriöst, av 9 som svarar så får jag bara ETT seriöst svar.
Ta er i brasan allihopa, det här är sista gången jag frågar någonting i Freerides forum. Fan att skillnaden ska vara så mycket större på de kanadensiska och amerikanska forumen.

Hälsningar/

En djävulskt irriterad svensk tomte.
Känner mig hedrad!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp