Hur kan skidåkning vara "gangstah"?

• Trådstartare Trådstartare MSt
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

MSt

Ny medlem
Som rubriken lyder: hur kan skidåkning vara "gangstah"?

Jag har funderat på det här ganska länge nu och har inte kunnat hittat någonting inom skidåkningen som är gangstah.
Så nu vill jag ha lite hjälp av er skidåkare, förklara för mig hur skidåkning kan vara gangstah!

Meningen med den är inte att provocera utan det är bara för att få svar på min fråga.

enligt mig så är inte skidåkning gangstah. och bara för att jag använder bandana betyder det inte att jag är gangsta.

halfleif sa:
enligt mig så är inte skidåkning gangstah. och bara för att jag använder bandana betyder det inte att jag är gangsta.
Nejnejnej, det betyder inte att du är gangstah! nu tänker jag inte nämna några namn men jag syftar på riktiga "gangstahs", finns ju nån/några här på fr som är sådana.

It's God's will, gangster! Skidåkningen är väll gangster om du vill att den ska vara det! folk har olika stiler och åsikter inom skidåkningen vettu??! därför är den här tråden så onödig, eftersom alla kommer tycka olika!

Gangstah?.. tror dom flästa kör GHETTO stilen för det är snyggt med stora kläder?

kanske är vissa skidåkare gangstas så har dom tagit in det i skidåkning så börjar andra härma eller ta efter gangsta stilen

skidåkning e inte gangstaa, de e typ nåra som åker som vill va gangstaa ?
Sen så vill man ju liksom inte va gangstaa bara för att man har bandana å stora kläder..

Senast ändrad:
Bara jag som inte ser kopplingen mellan t.ex.
den här bilden fotad i ett ghetto under andra världskriget och
den här bilden?

Vad har skidåkaren på bilden gemensamt med dessa 2 herrar som tvingades leva i slummen?

Edit: fungerar dom nu då? Polackbilden verkar flippa med url-taggen.

Edit2: Jag ger upp. Pallar inte forumet att posta onödigt långa länkar? Bort med %3Cbr%20/%3E
mellan War och saw i länken så bör det fungera. Hur dom nu kommer till är för mig ett mysterium.

Senast ändrad:
crillssssss sa:
länkarna funkar inte?
klart att länkarna funkar måste bara läsa vad han skrev om att man måste sudda bortlite av adressen i först länken.

måste hålla med R00bert från och med när blev det ghetto att ha stora kläder o.s.v. jag ser inte heller kopplingen :S

smith-the-sith sa:
haha kan varken stava sitt namn rätt eller BACKEN ;D sluta åka skidor börja läsa svenska...

För att svara på din fråga så finn det påtok för många svenska wanabes, tror dom är uppväxta i typ "Bedsty" eller liknande en känd skidåkare som jag vet är "Henrik Harlut" Lixom sånt där grils och skit ghettochild? nae verkar mer som en rikemansbarn med förvirrad personlighet :D Visst klä er hur ni vill men förfan U AINT BLACK!!! aiiigt "u feel me dawg?"

den här diskustionen har tagits allt för många gånger och slutat likadant med att trådarna låsts gång på gång..

skidåkning blir vad man gör de till, vill du ha de "gangsta" then make it gangsta NIGGA!!

OneOfThePublicEnemys sa:
smith-the-sith sa:
haha kan varken stava sitt namn rätt eller BACKEN ;D sluta åka skidor börja läsa svenska...

För att svara på din fråga så finn det påtok för många svenska wanabes, tror dom är uppväxta i typ "Bedsty" eller liknande en känd skidåkare som jag vet är "Henrik Harlut" Lixom sånt där grils och skit ghettochild? nae verkar mer som en rikemansbarn med förvirrad personlighet :D Visst klä er hur ni vill men förfan U AINT BLACK!!! aiiigt "u feel me dawg?"
Pickin on the ghetto kids wont make you more white?

Kanske är det du med personlighetskomplex? Det är fan mer mainstream att vara hater nu för tiden.

bara för att vara riktigt elak måste jag tillägga att du min käre herre, kan skriva engelska lika bra som smith-the-sith kan skriva svenska.

OCH ENGELSKAN ÄR ETT VÄRLDSPRÅK.

sorry, men du failar med denna tråd.

byt namn och stick hem nu.

skidåkning är inte "gangstah"... klädstilen efterhärmar lite i det att man har stora kläder, men jag har aldrig sett en ganster med ett par XXL byxor från burton...

trapp91 sa:
skidåkning är inte "gangstah"... klädstilen efterhärmar lite i det att man har stora kläder, men jag har aldrig sett en ganster med ett par XXL byxor från burton...
Ett av de få vettiga svaren i denna tråden...

OneOfThePublicEnemys sa:
smith-the-sith sa:

Menar du att man måste vara svart för att få ha stora kläder och grillz?

trapp91 sa:
Kan kanske vara lite varmt med ett par burton brallor kan kanske bero på att det är lite för varmt för det i ghetton? Men vad vet jag?

MSt sa:
halfleif sa:
Nejnejnej, det betyder inte att du är gangstah! nu tänker jag inte nämna några namn men jag syftar på riktiga "gangstahs", finns ju nån/några här på fr som är sådana.
och det du menar med det är att du tycker det är fjantigt att ha stora kläder?
mitt svar på det är att det är riktigt fjantigt att bry sig om någon annans stil,
det gör så att man själv blir osäker på sin egen.

Om jag vill ha stora kläder för att det är skönt, snyggt och lite wannabe så har jag det.
Jag vill inte va en gangster jag vill bara köra med den klädstilen och den profilen.

p.s du vill säkert vara det själv men du vågar inte ta kritik av tightisar

Lord_Voldemort sa:
MSt sa:
halfleif sa:
och det du menar med det är att du tycker det är fjantigt att ha stora kläder?
mitt svar på det är att det är riktigt fjantigt att bry sig om någon annans stil,
det gör så att man själv blir osäker på sin egen.

Om jag vill ha stora kläder för att det är skönt, snyggt och lite wannabe så har jag det.
Jag vill inte va en gangster jag vill bara köra med den klädstilen och den profilen.
Alla som svarar tycker att jag klagar på stora kläder, har ni inte missförstått mitt budskap då? Frågan var : hur kan skidåkning vara gangstah. Nu har folk lyckats vända på det, nu är det så att jag är helt mot baggy kläder, helt emot bandanas men så är inte fallet. Läs igenom dset jag har skrivit ordentligt innan ni svarar!

R00bert sa:
Bara jag som inte ser kopplingen mellan t.ex.
den här bilden fotad i ett ghetto under andra världskriget och
den här bilden?

Vad har skidåkaren på bilden gemensamt med dessa 2 herrar som tvingades leva i slummen?

Edit: fungerar dom nu då? Polackbilden verkar flippa med url-taggen.

Edit2: Jag ger upp. Pallar inte forumet att posta onödigt långa länkar? Bort med %3Cbr%20/%3E
mellan War och saw i länken så bör det fungera. Hur dom nu kommer till är för mig ett mysterium.
Håller med dig.

Nog för att man kan ha Gangsta-stil i backen men jag har då fan inte sett någon som har Ghetto-stil, tror faktiskt inte så många vet vad ghetto är, te.x Warzavaghettot: http://sv.wikipedia.org/wiki/Warszawas_getto

Så snälla sluta säg att saker är Ghetto för det är dom verkligen inte!

Sen hur beter man sig Ghetto? Man nog (med visst tvek) säga att man kan bete sig "gangsta" men dock inte ghetto.

Att man har gangstakläder i backen, XXL, basketlinne, Norröna, Tierra eller något annat bryr jag mig inte så mkt om, man får väl ha det man trivs i (dock måste jag säga att vissa utstyrslar är mer eller mindre funktionella för skidåkning) och gillar vare sig man åker skidor eller är ute på stan.

Senast ändrad:
MSt sa:
halfleif sa:
Finns nog ingen riktig gangster på freeride, Många som leker gangster och gillar det men dom är fortfarande beroende utav mamma och pappa :)

Alla som svarar tycker att jag klagar på stora kläder, har ni inte missförstått mitt budskap då? Frågan var : hur kan skidåkning vara gangstah. Nu har folk lyckats vända på det, nu är det så att jag är helt mot baggy kläder, helt emot bandanas men så är inte fallet. Läs igenom dset jag har skrivit ordentligt innan ni svarar!
Skidåkning kan inte vara "gangstah", Skidåkning är en sport.
Men personen som utövar sporten KAN vara en gangster (mycket ovanligt att "gangsters" brukar syssla med skidåkning dock) . Men grillz och stora kläder gör dig inte till en gangster, det är mer din livsstil, dina handlingar och sätt att hantera olika situationer som utgör om du är en gangster eller inte..?
Piis!

Senast ändrad:
Fancoil sa:
Tobias_L sa:
Skidåkare vill vara som Snowboardåkare..
så sant :)
Apropå att skidåkare vill vara som snowboardåkare stämmer detta enligt min mening.
Då den första stora snowboard vågen bland unga amerikanare stormade backarna var dom ena riktiga busar, brydde sig inte ett dugg om vad några regler. Det blev som en ny skateboard chock. Och allt eftersom så utvecklas denna stil/författning med att "verka" (jag påstår inte att nån verkligen ÄR gangztaH) gettho då det är i vårt samhälle (till största del) "busar".

Det jag menar är att skidor/snowboard har vinklat sig till "gangztah" hållet för att få sticka ut lite.

Detta är endast mina tankar och åsikter, men jag tror att detta stämmer fast omedvetet eller vad man ska säga.

Det är skillnad på ghettona nu och unda andra världskriget, under WW2 så skottade tyskarna in en massa judar i byggnader med en stor mur runt, alltså, flera byggnader, så fick dom bo där så att omvärlden inte skulle vara lika kritiska, fast, dom blev ju skickade till konsentrationsläger förr eller senare. Hämskt, ghettona nu förtiden är ju ställen där fattiga människor bor, och dom får mindre bra utbildning för ingen vill jobba på skolorna där, eftersom att dom har vapen, och sysslar med droger, detta beror nog mkt på att dom inte får bra utbildning utan söker pengar på annat sätt, som att sälja droger. Det är en ond cirkel.

Lacka inte på mitt inlägg nu, klockan e fan halv 3. Pez aüt!

L3LL3 sa:
Skidåkning kan inte vara "gangstah", Skidåkning är en sport.
Men personen som utövar sporten KAN vara en gangster. Men grillz och stora kläder gör dig inte till en gangster, det är mer din livsstil, dina handlingar och sätt att hantera olika situationer som utgör om du är en gangster eller inte..?
Piis!
Det som du sa också, det bar bra sagt, det tänkte jag också på. High five!

Straight outta nationalencyklopedin.

Först är massa snack om dess historia, men artikeln slutar som lyder:

getto (annan stavning för ghetto)
...
- Numera betecknas bosättningsområden reserverade för svarta i Sydafrika som getton. Getto kallas också etniskt segregerade stadsdelar med överbefolkning, låg husstandard och hög arbetslöshet i USA:s städer i norr, dit svarta från Södern flyttat.

Ser ni kopplingen mellan getto och gangstah?

Jaså gangsters som åker skidor säger ni. Skulle
det här vara en typisk jibber då kanske? :-) Visserligen bara en kostym, men killen har
åtminstone en Tommy gun. Helt klart gangster enligt min mening.

Senast ändrad:
Simon_Ahlen sa:
Tobias_L sa:
Skidåkare vill vara som Snowboardåkare..
ingen skidåkare vill väll vara som någon som åker på en haschplanka:)
Men tanke på att ni snott eran bandana framför ansiktet från en av världens största snowboardåkare? Sen era hängande bandanas har ni snått från 70-80 talets glamrock era.

Senast ändrad:
NJohansson sa:
Detta har disskuterats vid ett antal tillfällen, sök och du skall finna svar, bland annat här: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=41919

Och med en vild gissning som kommer antagligen även denna tråd gå samma öde till mötes.
Asså är du någon form av forumpolis? Håller på och skriver till alla att "Finns redan tråd. Sök."
Stör det dig om t.ex den här får ligga kvar?

Skid åkningen är gangster BARA för att den består av en massa Svenska barn som har det bra och mycket pengar. Och när de har så mycket pengar vet de inte vadde ska göra så då går de in på google.com och söker på folk som har mycket pengar, och helt plötsligt kommer snopp dogg fram och då tycker barnen också att de är gangstrar eftersom de har något gemensamt med snopp.

VAFAN! varför inte bara åka så som man själv vill?
skidåkning är inge "gangstaaaaaaaah" ungefär som att säga att bordtennis blir gangsta om dom har stora brallor å bandana.. FUCK NO!

sluta stör er på hur folk klär sog och lever sitt liv, det är väl helt upp till var och en hur man vill se ut och klä sig, samma sak med attityd.. de finns ju dom som vill prata annorlunda? skriva annorlunda? sooo whaat? vad är problemet? låt dom som vill va annorlunda vara det utan att klaga på dom.

du drar alla över ett sträck å säger "SKIDÅKNING ÄR GANGSTA" punkt slut.. så äre inte alls.
skidåkning blir vad man gör de till.. så åk så som du vill och bry dig inte om andra

då kommer ditt liv bli betydligt mycket roligare att leva kan jag looova

/Den store gangstern jeppenator och 50 cent

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp