Hur kan skidåkning vara "gangstah"?

• Trådstartare Trådstartare MSt
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
har inte det här diskuterats in i minsta detalj redan? okej, skidåkning har i mina ögon inte ett enda gangstahrelaterat attribut, och påstår man att det är ghetto och whatnot vet man fan inte vad man snackar om. alla ni små 15-åriga jibbers som är "straight outta tha ghetto" och sån skit borde ge er ut i världen och lära er nånting först.

sen tycker jag att jeppe har lite sunda idéer, antar att folk som inte är gangstah och ghetto kanske inte vill ha sin favoritsport associerad med såna termer...?
själv stör jag mig mest på att man stolt springer runt och skriker att man kommer från ghettot här hemma i sverige, det är bara ointelligent.

har man sen så stora kläder att byxorna är fem dm för långa och halsen på jackan försvinner ner över axlarna (som jag sett här på FR, ja), det stör mig inte, men man kan ju få garva åt det! :)

nealsson sa:
NJohansson sa:
Detta har disskuterats vid ett antal tillfällen, sök och du skall finna svar, bland annat här: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=41919

Och med en vild gissning som kommer antagligen även denna tråd gå samma öde till mötes.
Asså är du någon form av forumpolis? Håller på och skriver till alla att "Finns redan tråd. Sök."
Stör det dig om t.ex den här får ligga kvar?
Det kanske skulle behøvas forum-poliser!
Varfør inte fortsætta bygga på de argumenten som finns i gamla trådar istællet før en ny tråd dær det urartar med: "du e ful, jag hatar dig", "du har fula klæder", "die niggah bitch motherfucka" osv...
Klart det stør som fan om det titt som tætt kommer upp trådar som ær helt jævla meningsløsa som gør att man missar det som verkligen vill læsa før att folk skriver "du ær ful" inlægg i meningsløsa trådar och bumpar upp dessa i oændlighet! Nu var ju iof. sig den hær tråden vældigt stædad før att vara en sån hær tråd och håller sig ganska saklig!

Och ta och læs igenom forumreglerna 2:1 "Innan du skriver"..."Sök igenom forumet så att ingen redan har ställt och fått svar på frågan du tänker ställa."...men du kanske tycker det ær hæftigt att bryta regler som ær uppsatta før allas trevnad...!?

jeppenator sa:
...ungefär som att säga att bordtennis blir gangsta...
Ær det inte i Anders och Måns eller nått liknande program dær Clawfinger(?) gør ett inspel om bordtennisens gangster værde... ;)

Senast ändrad:
OneOfThePublicEnemys sa:
smith-the-sith sa:
haha kan varken stava sitt namn rätt eller BACKEN ;D sluta åka skidor börja läsa svenska...

För att svara på din fråga så finn det påtok för många svenska wanabes, tror dom är uppväxta i typ "Bedsty" eller liknande en känd skidåkare som jag vet är "Henrik Harlut" Lixom sånt där grils och skit ghettochild? nae verkar mer som en rikemansbarn med förvirrad personlighet :D Visst klä er hur ni vill men förfan U AINT BLACK!!! aiiigt "u feel me dawg?"
man behöver inte kunna svenska för att kunna åka skidor.....

Kolla tråden om hur folk ser ut då dem åker här på freeride...

80% Vill vara gangsta så jag förstår trådens mening.

CrashX sa:
R00bert sa:
Bara jag som inte ser kopplingen mellan t.ex.
den här bilden fotad i ett ghetto under andra världskriget och
den här bilden?

Vad har skidåkaren på bilden gemensamt med dessa 2 herrar som tvingades leva i slummen?

Edit: fungerar dom nu då? Polackbilden verkar flippa med url-taggen.

Edit2: Jag ger upp. Pallar inte forumet att posta onödigt långa länkar? Bort med %3Cbr%20/%3E
mellan War och saw i länken så bör det fungera. Hur dom nu kommer till är för mig ett mysterium.
Håller med dig.

Nog för att man kan ha Gangsta-stil i backen men jag har då fan inte sett någon som har Ghetto-stil, tror faktiskt inte så många vet vad ghetto är, te.x Warzavaghettot: http://sv.wikipedia.org/wiki/Warszawas_getto

Så snälla sluta säg att saker är Ghetto för det är dom verkligen inte!

Sen hur beter man sig Ghetto? Man nog (med visst tvek) säga att man kan bete sig "gangsta" men dock inte ghetto.

Att man har gangstakläder i backen, XXL, basketlinne, Norröna, Tierra eller något annat bryr jag mig inte så mkt om, man får väl ha det man trivs i (dock måste jag säga att vissa utstyrslar är mer eller mindre funktionella för skidåkning) och gillar vare sig man åker skidor eller är ute på stan.
Lika lite som man kan ha ghettostil i backen kan man ha gangsterstil, alla vet ju att en riktig gangster är som Al Capone, och inte finns det någon som klär sig som honom. Är det inte lika bra att kalla det baggystil så blir alla nöjda och glada.

Rastavibrationer sa:
CrashX sa:
R00bert sa:
Bara jag som inte ser kopplingen mellan t.ex.
den här bilden fotad i ett ghetto under andra världskriget och
den här bilden?

Vad har skidåkaren på bilden gemensamt med dessa 2 herrar som tvingades leva i slummen?

Edit: fungerar dom nu då? Polackbilden verkar flippa med url-taggen.

Edit2: Jag ger upp. Pallar inte forumet att posta onödigt långa länkar? Bort med %3Cbr%20/%3E
mellan War och saw i länken så bör det fungera. Hur dom nu kommer till är för mig ett mysterium.
Håller med dig.

Nog för att man kan ha Gangsta-stil i backen men jag har då fan inte sett någon som har Ghetto-stil, tror faktiskt inte så många vet vad ghetto är, te.x Warzavaghettot: http://sv.wikipedia.org/wiki/Warszawas_getto

Sen hur beter man sig Ghetto? Man nog (med visst tvek) säga att man kan bete sig "gangsta" men dock inte ghetto.

Att man har gangstakläder i backen, XXL, basketlinne, Norröna, Tierra eller något annat bryr jag mig inte så mkt om, man får väl ha det man trivs i (dock måste jag säga att vissa utstyrslar är mer eller mindre funktionella för skidåkning) och gillar vare sig man åker skidor eller är ute på stan.
Lika lite som man kan ha ghettostil i backen kan man ha gangsterstil, alla vet ju att en riktig gangster är som Al Capone, och inte finns det någon som klär sig som honom. Är det inte lika bra att kalla det baggystil så blir alla nöjda och glada.
härligt, här kan man ju bara hålla med!

jeppenator sa:
VAFAN! varför inte bara åka så som man själv vill?
skidåkning är inge "gangstaaaaaaaah" ungefär som att säga att bordtennis blir gangsta om dom har stora brallor å bandana.. FUCK NO!
Big up, visst är det så. Det är liksom inte gangsta att åka skidor och det borde man kunna enas om. Men när folk håller på att klaga på varför man åker med stora kläder så är väl skitsamma, bättre att låta alla åka med vilka kläder man vill. Då syftar jag även tvärtemot, har vid upprepade tillfällen sett hur folk klankar ner på folk i filmer och på bilder att de har tighta kläder. Det tycker inte jag har med saken att göra, så låt alla åka som de vill.

jeppenator sa:
sluta stör er på hur folk klär sog och lever sitt liv, det är väl helt upp till var och en hur man vill se ut och klä sig, samma sak med attityd.. de finns ju dom som vill prata annorlunda? skriva annorlunda? sooo whaat? vad är problemet? låt dom som vill va annorlunda vara det utan att klaga på dom.
Angående attityden tycker jag inte att man ska ha en taskig attityd i backen, visst ska man få ha vilken attityd man vill men tyvärr så finns det för många med taskig attityd i backen. Bättre att uppmana folk att ha sjysst attityd och hjälpa och peppa varandra istället för att bara vara kaxiga och så.

Angående attityden tycker jag inte att man ska ha en taskig attityd i backen, visst ska man få ha vilken attityd man vill men tyvärr så finns det för många med taskig attityd i backen. Bättre att uppmana folk att ha sjysst attityd och hjälpa och peppa varandra istället för att bara vara kaxiga och så.
word!!1

Gangster är en term för en individ som utövar kriminalitet, ofta som yrke. En gangster är ofta inblandad i någon typ av maffia eller organiserad brottslighet. Som ett adjektiv kan det användas som ett framställande av det våldsamma sätt som ofta används av kriminella. Termen gangster används oftast om kriminella involverade i maffiagrupper under förbudstiden, såsom Al Capone och Bugsy Siegel.

Aktiviteter som utförs av gangsters är varierande, och används ofta för att fylla efterfrågan som finns mellan en aktuell juridisk status och verkligheten. Under förbudstiden i USA exploaterade gangsters den växande svarta marknaden för alkoholdrycker genom att fylla efterfrågan som fanns. På 1950-talet hände samma sak, denna gång med dobbel. Andra aktiviteter är bland annat narkotikahandel, koppleri, trafficking, med mera. En del gangsters är även involverade i utpressning och/eller mutning för att skapa inflytande över fackföreningar. De är också kända för att försöka manipulera beslut från civila institutioner, såsom domstolar och politiska val.

Jag vet inte vars man kan lyckas klämma in skidåkning här? Möjligt vis "Andra aktiviteter är bland annat narkotikahandel, koppleri, trafficking, skidåkning, med mera." Fast jag tycker det värkar en aning opassande.

Nej, jag förstår inte hur sporten skulle kunna få en gangsterprägel? Det skulle väll i så fall vara om majoriteten utövare var riktiga gangsters som sysslar med ovan nämnda aktiviteter vid sidan om. Då skulle det vara en gangstersport i mina ögon. Men tills dess har skidåkare och gangsters inte speciellt mycket gemensamt så vitt jag vet.

Piis!

Teku sa:
Fancoil sa:
Tobias_L sa:
Skidåkare vill vara som Snowboardåkare..
så sant :)
Apropå att skidåkare vill vara som snowboardåkare stämmer detta enligt min mening.
Då den första stora snowboard vågen bland unga amerikanare stormade backarna var dom ena riktiga busar, brydde sig inte ett dugg om vad några regler. Det blev som en ny skateboard chock. Och allt eftersom så utvecklas denna stil/författning med att "verka" (jag påstår inte att nån verkligen ÄR gangztaH) gettho då det är i vårt samhälle (till största del) "busar".

Det jag menar är att skidor/snowboard har vinklat sig till "gangztah" hållet för att få sticka ut lite.

Detta är endast mina tankar och åsikter, men jag tror att detta stämmer fast omedvetet eller vad man ska säga.
Håller med dig

Rastavibrationer sa:
jeppenator sa:
skidåkning är inge "gangstaaaaaaaah" ungefär som att säga att bordtennis blir gangsta om dom har stora brallor å bandana.. FUCK NO!
Big up, visst är det så. Det är liksom inte gangsta att åka skidor och det borde man kunna enas om. Men när folk håller på att klaga på varför man åker med stora kläder så är väl skitsamma, bättre att låta alla åka med vilka kläder man vill. Då syftar jag även tvärtemot, har vid upprepade tillfällen sett hur folk klankar ner på folk i filmer och på bilder att de har tighta kläder. Det tycker inte jag har med saken att göra, så låt alla åka som de vill.

jeppenator sa:
sluta stör er på hur folk klär sog och lever sitt liv, det är väl helt upp till var och en hur man vill se ut och klä sig, samma sak med attityd.. de finns ju dom som vill prata annorlunda? skriva annorlunda? sooo whaat? vad är problemet? låt dom som vill va annorlunda vara det utan att klaga på dom.
kanon! med det tycker jag att vi kan lägga ner den här tråden! :) one love!

CrashX sa:
Rastavibrationer sa:
CrashX sa:
Håller med dig.

Jo du har nog rätt.

För övrigt är det rätt svårt att klä sig efter en term som inte är en klädstil.
Varken "gangster" eller "ghetto" är ju en klädstil, för "gangster" är ju som L3LL3 säger en benämning på en person som utövar kriminalitet, dock måste jag hålla med om att jag tänker mig en sådan person i huvudet så får även jag vips up Al Capone.

skidåkning är inge \"gangstaaaaaaaah\" ungefär som att säga att bordtennis blir gangsta om dom har stora brallor å bandana.. FUCK NO!

om ni säger att det e bara för att vissa klär sig så, vad menar ni då med att ni bara har ganster kläder när ni hänger i parken? har iaf inte sett nån som ser ut som vissa gör på filmerna här på freeride nere i stan eller i skolan! för övrigt tycker jag inte skidåkniing ska va ihopblandat med nån stil.

sen är det ju bara parkråttorna som sitter där med gangstaa stilen, inte direkt puderåkarna som har féta baggy brallor och stora kläder direkt

Senast ändrad:
MSt sa:
trapp91 sa:
skidåkning är inte "gangstah"... klädstilen efterhärmar lite i det att man har stora kläder, men jag har aldrig sett en ganster med ett par XXL byxor från burton...
Kan kanske vara lite varmt med ett par burton brallor kan kanske bero på att det är lite för varmt för det i ghetton? Men vad vet jag?
Om det hade vart kallt i gettot så hade antagligen "G-unit Outerwear" eller nått konkurrerat ut burton för längesedan... =)

man får klä sig som man vill!!!!! Man kan också säga att man e OG. Yttrandefriheten ni vet.

Dock är det upp till en själv om man vill vara en idiot eller inte

tänk på den!

Klart fan du får åka med Grillz och sånt om du vill. Om du känner dig gangsta får du väl va det, så länge alla beter sig som folk så får de klä sig hur fan de vill.

Det jag däremot inte gillar är folk som bara klagar och förstör bara för att möjligheten finns så jag fattar iaf det där snacket om attityden. Med tanke på alla små anonyma gangstas här på FR så kan jag ju fatta att folk stör sig på det, med det är ju att dra alla över en kamm.

Vill man ha fartdräkt och cyklebyxor får man väl ha det, vill man ha bling och Do-rag får man väl ha det skit samma.

Rastavibrationer sa:
jeppenator sa:

jeppenator sa:
menade inte att man ska ha dålig attityd! tvärt emot.. alla ska va sjyssta mot varan.. sjukt lätt att vara snäll igentligen! aldeles för få som försöker förbättra sin attidyd

menade mer på att alla får gå och se ut som dom vill, så länge man inte är taskig eller klankar ner på nån..

skidåkning är inte gangstah

man blir inte gangstah bara för att man har för stora kläder och täcker för ansiktet

Man e gangsta/Thug om man e som Desc å co.
annars kan man anama den stilen för man tycker d e snyggt. för mig är det inte mer kompliserat än så.
sen kan man ju ha en stil med lite tajtare kläder, mindre blingbling eller bara stora kläder. Stil är inget man behöver lägga in i fack.

Asså seriöst, orka ta upp den här skiten för 1000000e gången, man får väl för fan åka hur man vill, lyssna på den musik man vill, leva hur fan man vill även fast man åker skidor!

varför inte diskutera nåt vettigt för en gångs skull i det här forumet?!

lås tråden.

/Jeppenators gode vän (ja, jag har nästan lika mycket makt som honom)

Senast ändrad:
rasmusericson sa:
Asså seriöst, orka ta upp den här skiten för 1000000e gången, man får väl för fan åka hur man vill, lyssna på den musik man vill, leva hur fan man vill även fast man åker skidor!

lås tråden.

Jag tycker ioförsig att det är kul att se hur folk attackerar stiler och skämmer ut sig. Annars väldigt mysigt att du är jeppenators vän, det tror jag gör så många backar undan.... not

JoakimN sa:
rasmusericson sa:

lås tråden.

Jag tycker ioförsig att det är kul att se hur folk attackerar stiler och skämmer ut sig. Annars väldigt mysigt att du är jeppenators vän, det tror jag gör så många backar undan.... not
Synd att du inte försotd det ironiska i inlägget bubben<3

För övrigt tycker inte jag att det diskuterats så mycket om att man inte får han vilken stil man vill eller inte, mera att stilen vissa har inte hör samman med begreppet "gangsta" eller "ghetto" eftersom dessa saker hör ihop med totallt andra saker.

Jag har absolut inget emot stilen bara det att folk kallar det "gangsta" och "ghetto" eftersom att det verkligen inte är det (och i vissa fall inte kan vara det eftersom begreppen egentligen är några klädstilar).

visst får man se ut hur man vill jeppenator men kom ihåg att du ser dum i huvet ut om du försöker se gangsta ut och vill vara crip eller blood men i själva verket är en liten snäll dalapojk som gillar killar.

Bandana: Några gillar det andra inte, många förknippar det med gangsta verkar det som.
Den kan faktiskt ha en praktisk funktion också, att stoppa kall vind. Visst ibland kan det bli kallare med en vanlig bandana men de som har en insida av fleece och tex andningshål är en rätt skön sak att värma nyllet med! Så de som har en kanske inte vill vara gangsta när de åker utan bara vill slippa en röd näsa?

Senast ändrad:
Robbott sa:
visst får man se ut hur man vill jeppenator men kom ihåg att du ser dum i huvet ut om du försöker se gangsta ut och vill vara crip eller blood men i själva verket är en liten snäll dalapojk som gillar killar.
hahaha sorry va tvungen att skratta, det va lite väl taskigt kanske!

allt är väl frågan om attityd. själv trot jag allt dedär kommer från musiken som blir en livstil.
själv lyssnar jag mycket på hiphop och får min inspiration från den.

skiåkning är inte gangsta.. det finns bara en del skidåkare som gillar att mixa ihop gangstastilen med skidåkning..

Skidåkning är inte GANGZTAH!

Senast ändrad:
åååhh vem fan bryr sig om va du tkr om våra kläder? gå å duscha

Robbott sa:
man får klä sig som man vill!!!!! Man kan också säga att man e OG. Yttrandefriheten ni vet.

Dock är det upp till en själv om man vill vara en idiot eller inte

tänk på den!
men alltså, har du personlighetsklyvning eller?

Först säger du att man får klä sig hur man vill, som nån slags allvetande person.
Och sen menar du med detta:

..Dock är det upp till en själv om man vill vara en idiot eller inte...

att dom som klär sig med stora kläder är idioter?

Robbott sa:
Ännu en gång går du ditt egna förstånd över huvudet.
Du medger att man få klä sig hur man vill, och sen berättar du för Jesper Norén att man ser ut som en idiot om man har stora kläder.

För problemet med dig är att du inte förstår att det är väldigt få av dom som klär sig med stora kläder som vill vara en gangster och skjuta folk i huvudet och knarka och hustla biatches och sånt.

utan dom allra flesta tycker stilen är snygg och/eller att dom känner sig "instängda" i "vanliga" kläder.

Klä dig som du vill och så får vi "gangsters" klä oss som vi vill, för om du hjälper till att h8a så blire väl till slut nåt allmänt "hata bigclothwearers" i backen och då kommer det antagligen bli endel slagsmål när någon inte orkar hålla emot mer. Och då kan även personer som inte är insatta råka säga t.ex:

"haha, har du köpt dom där kläderna på elefantavdelningen eller?" och kanske få sig en snyting av en med stora kläder, för att såna som du tror att du betyder mer och det startas ett litet inbördeskrig.

Get my point?

Senast ändrad:
Jag åker bara skidor för att det är gangstahhh!
Annars äre ju ovärt!

JockeOboy sa:
It's God's will, gangster! Skidåkningen är väll gangster om du vill att den ska vara det! folk har olika stiler och åsikter inom skidåkningen vettu??! därför är den här tråden så onödig, eftersom alla kommer tycka olika!
Det är väl inte så många gangsters som går runt med goggles över huvudtaget?

funny_cat_pictures_pc_6.jpg

orka ta upp tråden igen!
bara så jävla mycket tjafs.
lås den snälla!

JockeOboy sa:
It's God's will, gangster! Skidåkningen är väll gangster om du vill att den ska vara det! folk har olika stiler och åsikter inom skidåkningen vettu??! därför är den här tråden så onödig, eftersom alla kommer tycka olika!
!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp