Hur kom skidåkning och "Gangsta" kulturen ihop?

• Trådstartare Trådstartare engenholmsglass
  • Start datum Start datum
E

engenholmsglass

Guest
Somsagt Hur kom skidåkning och "Gangsta" kulturen ihop?
vrfr ser klär alla skid å snowboard åkare som gangstsas?

hahah killen alltså,, hur många personer består du av ? man kvinna ? ålder ?

ajja de var iaf jag som tog gangsta kulturen in i skid kulturen ,,,

Senast ändrad:
hahahaha varför svarade du på din egen fråga?? HAHAHAHAHAHHAHA xD
för övrigt så finns det en sjukt lång tråd om det här så om någon vänlig moderator skulle vilja låsa tråden så skulle det uppskattas stort för jag orkar inte med en sån här tråd till

Då var det dags igen....

Antagligen kommer det från skateboarden där en del lyssnaden lite på hip-hop, snöbrädeåkarna kom och hade mindrevärdeskomplex som de kompenserade med stora, balla kläder och när skidåkarna försökte härma brädåkarna gick allt åt skogen...

Jag minns när jon olsson och henke windstedt hade "stora" kläder på sig för en 7 år sedan...

Senast ändrad:
eftersom skateboard och snowboard liknar varandra (klädstil, musik, åker på plankor) så har skateboardåkarna, när de invaderade backarna, tagit med sig sin gansta-stil.
När alla plankåkare var gangsters så smittades, några år senare, skidåkarna också.

Det är antagligen skateboardens "fel" i det hela.

En bidragand faktor ligger utanför de kulturella aspekterna och beror på marknadsföring. Efter snowboardens framgångar hos den yngre generationen var skidindustrin tvungna att göra skidåkandet mer hippt. Således sneglade man förmodligen på övrig ungdomskultur och försökte köra skidåkning mer hippt.

Skidåkning har ju introducerats för mer kulturer än hiphop och "gangsta-kulturen", K2 har ju jobbat rätt hårt på hårdrockstema (Made'n AK, Seth Pistol m.fl.) och kör väl fortfarande rätt hårt på det stuket.

Varför just hiphop-kulturen verkar slå så hårt beror nog på att den kulturen är hårdare rotad i sydeuropa. (Dock bara min personliga gissning...)

Nojlas sa:
Skidåkning har ju introducerats för mer kulturer än hiphop och "gangsta-kulturen", K2 har ju jobbat rätt hårt på hårdrockstema (Made'n AK, Seth Pistol m.fl.) och kör väl fortfarande rätt hårt på det stuket.

Varför just hiphop-kulturen verkar slå så hårt beror nog på att den kulturen är hårdare rotad i sydeuropa. (Dock bara min personliga gissning...)
För några år sedan var det ju mer rock n' roll inom jibbingen...Det fanns mycket nitskärp och annat skumt i parkerna, sen tågade ju hiphopen in med den legendariska "jibbduken", förmodligen bland det fulaste som någonsin prytt en skidåkare.

Att K2's rocktema inte slagit igenom beror nog på att det är mest rocktema på freerideskidorna och större delen av de som kör opreparerat i regel är äldre och mindre lättpåverkade av reklam.

är inte det här diskuterat typ 1389271942394 gånger för mycke redan?
har nån kommit fram till ett vettigt svar?

tittti540 sa:
är inte det här diskuterat typ 1389271942394 gånger för mycke redan?
har nån kommit fram till ett vettigt svar?
Vi kom fram till att Skibums vill vara skibums och att alla som har stora kläder är idioter och bara far runt och är arga och skjuter folk!!!!!!1111
Ämnet har varit uppe miljontals gånger. Lås den här jävla tråden.
Sluta claima folks stil, plaayahaaaateeer!

skidåkning har alltid vart gaangsta, ända från sportens början.. dock med vissa skillnader!
istället för dom tajta gheedokläderna stenmark körde har vi utvecklat det hela till:

stora kläder
grillz
gogglarna innanför hjälmen
bandana
använda fingrarna som pistol
tappa stavarna
feta hörlurar
mittmonterade 9thward skidor
Uppkavlade brallor
flaxande armar
roliga stomp i landningarna
Boooba spelandes på högsta volym i lurarna
talltees som sticker ut lite fint
guldkedjor hängandes runt halsen
du-rag under hjälmen

skidåkning är, har alltid varit och kommer alltid att förbli GAAANGSTAAAHAHH!H!
peace out yo
stay fly

det finns ju miljoner trådar, men bara för att man klär sig baggy och lyssnar hip-hop, varför är det gangsta då? Måste man vara gangsta då eller? det verkar nästan som om du menar det

Peace.

Känns ändå som en stor del av FR borde lyssna på låten "pretty fly for a white guy" av Offspring och ta sig en ordentlig funderare ;)

Jarle sa:
Känns ändå som en stor del av FR borde lyssna på låten "pretty fly for a white guy" av Offspring och ta sig en ordentlig funderare ;)
min sponana åsikt är: Känns ändå som en stor del av FR borde använda sökfunktionen

undra om göran persson är gangsta ? vem vet han kanske gillar sånt

MEn kan ni lägga ner alla sånna här jävla trådar? låt folk se ut som dom vill ffs! allt sånt här jäkla tjafs har förstört hela skid/snowboard kulturen. fok kan inte umgås i backarna längre.

Jag blir så jäkla less på allt sånt här.

lägg ner bara

till en början hade ju bara snowboardåkare baggykläder, antar att det var hiphop influerat... men nu på senare år har ju jibbing-eran exploderat och alla klär sig i baggykläder :P

men gangsta har inget med skidåkning o göra över huvud taget xD 50cent och The game är inte gangstas på nåt sätt alls lol...HIPHOP ÄR INTE GANGSTA....

Man behöver inte vara gangsta för att man har stora kläder och lyssnar på hip hop som aspebo påpekade. Man klär sig i det man tycker är skönt... Jag använder stora kläder för att de är lätt att röra sig och känns skönt. Man behöver inte gå runt med pistol och slå ner första bästa snubbe man ser för det. Verkar tyvärr så i dagens samhälle eftersom man får ganska många fördomsfulla blickar när man går runt i baggy kläder nuförtiden...

haha va?
tror inte jag sätt en enda skid/snowboard åkare klä sig som gangster!

säg inte att du syftar på gangsta suit... omg!?

vet du vad en gangster är? tror inte gangster kulturen är inne med skidåkningen, inte ens nära!

Tillbaka
Topp