Hur landar man? (skidor)

Pusherr

Ny medlem
Hur landar man? (skidor)
att komma upp i luften är en sak men hur landar man sedan mjuk.
Jag pratar givetvis om parkåkning.

Beror det helt och hållet på hur hoppet är uppbyggt eller kan man finslipa sin egen teknik ännnu mer?

Hur landar man? (skidor)
om det är ett platåhopp så är ett tips att landa i landningen och inte på platån...

Blir mycket mjukare även om man flyger lite längre

Hur landar man? (skidor)
tänk på att följa med hela landningen med knäna och va mjuk, fattar du hur jag menar då?
men akta så du inte är för mjuk så du kraschar pga det istället.

Hur landar man? (skidor)
Hur landar man? (skidor)
Ja jo, jag önskar att jag hade lyssnat på mig själv innan när jag tänkte att det går fan inte flyga över detta hoppet men sen tänkte man att, ne i en superman flyger man alltid lite längre så vi bromsar liiite xD

Sen när man väl va i luften så va väl det enda man tänkte "FUCK!" men det blev stompat iaf :D Synd bara att skidorna inte satt kvar :D

Senast ändrad:
Hur landar man? (skidor)
hmmm visst kan man säga va mjuk i knäna och sånt men det jag tror snubben vill ha hjälp med är att komma rätt i luften. han får förmodligen bakåtlut eller annat konstigt.

fokusera med blicken på landningen redan när du är uppe på kicken. detta ger att kroppen ställer in sig mot den och man får en naturlig kroppsvinkel i landningen.

detta gäller även i regel om du ska snurra och flipa till en viss del. med tanke på vad man ska göra för trick vill säga.

gud luck

Hur landar man? (skidor)
om det är så att du har problem med bakåtlut så kan man luta sej liter mer framåt, funkar skitbra!

Tillbaka
Topp