hur lång tid att fixa kabin banan?

patriknorling

Ny medlem
som rubriken lyder kabin banan är ju trasig och jag undrar om nån vet hur lång tid det tar innnan den funkar igen jág skulle upp med familjen v.31 men nu skjuter vi upp det till v.33 tror ni den kommer vara fixad då för om jag fattade rätt så var det bara nåt el fel tror jag

Det rör sig tyvärr inte om ett simpelt elfel, vid en röntgen i dagarna så upptäcktes en antal avbrutna trådar i vajern. Det är därmed körförbud på den och vajern måste bytas, har hört olika angående öppnande. Enligt en källa så tar leveransen av en ny vajer 10 veckor, sen ytterligare nån vecka för montering etc. Alternativt i september.

september stog de i Östersund Posten. www.op.se tror jag bestämmt de ska vara

Men det ska nog inte vara några problems att åka till Åre ändå eftersom skistar har vidtagit lite pakikåtgärder och håller förbindelsen till till skutan öppen med gondolen istället.. så förtvivla inte utan åk upp ni som planerat, lite längre promenad från byn till liften blir det med inte mer än några minuter.

De kommer inte kunna öppna kabin på hela sommar säsongen hörde jag. Men det går ju lika bra att åka gondolen. Skönast är ju att cykla nerevägen ist för att ta 6:an upp sen hummeln och sen gondolen..

Tillbaka
Topp