Hur lång tid tycker ni man skall vänta..

Forslund

Ny medlem
.. På svar om man skriver e-post till någon internetbutik? Vad kan man kräva av dem innan man byter firma?

Max tre dagar, annars finns risk för att de inte bryr sig det minsta om sina kunder. Frågan är ju hur mycket butiken bryr sig överhuvudtaget om det skall ta en vecka att svara på ett mail, jag skulle bli tveksam till seriositeten. Butikerna ligger som sagt på "Internet" så då är det upp till bevis att de vet hur man hanterar det mediet genom att erbjuda kunderna bra www service.

Var noga med att skicka med ett "kvitto" på mailen, så att du kan se ifall de ens har läst det. Ett annat tips kan vara att skicka mailen om och om igen tills du får ngt svar, endast ifall de inte svarar inom de två första dagarna.

Vilken firma är det som inte svarar, har själv varit med om samma sak...

Men det kan ju vara så att det är as många som mailar och så. Då kan det ju ta ett tag innan dom svarar.

Jag har inte det problemet just nu, men tycker det är en intressant fråga!

Har väntat väldigt lång tid tidigare på bla junkyard!

Själv tycker jag frågor om beställda order borde gå på några timmar och annat som inte är så brådis max två dygn..

Kan jämföras med Boardstore som svarar inom någon timme.. En gång har jag fått svar därifrån efter 30 sekunder och det var mitt i natten...

Förmodligen så är det inte det, förutom på riktigt stora företag såsom Microsoft, som iofs svarar på några timmar. Men ärligt talat så tycker jag att man borde kunna kräva ett snabbt svar oavsett hur många mailande de har, en vecka är alldeles för mycket enligt mig. Tanken med Internet är att det ska gå snabbare än vanlig landpost, vilket det iofs inte alltid gör.

Någon heder har man väl?

Det är ju det konkurrensmedlet de har! Hur skall vi veta om de är trevliga osv?

Sen måste det var bättre för dem om vi skriver och inte ringer.. Då behöver de inte svara om de inte har tid utan kan vänta några minuter eller timmar...

2 dygn är absolut max!!!!! Så mycket mail kan de inte få att de kan svara innan de går hem på kvällen!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp