Hur långa/korta skidor har du?

hmmm, jag är jävligt fundersam, ska jag köpa ett par som är 176 när jag är 165 cm??

är sjukt sugen på att göra det, men kommer det funka?

Mina plank är 171, och 200.

Och numera även 182.

Senast redigerad av en moderator:
185cm lång,

carving 165(tecnopro XT500, sjukt nöjd för dom pengarna!)
allround 181(goodha 181)
puder 191(goodha 114)

jag är ganska lång. lite över medellängd. typ. mina skidor är lagom långa. inte jättekorta, inte jättelånga. men typ lagom långa. eller lagom korta. typ.

jag är 164 lång och kör på 161 och 165 skidor, kortare än så tycker jag inte funkar för mig.

christian_L sa:
Har jag valt fel längd om jag är 1.82 cm lång och kör på k2 fujative 1.69m? Borde jag ha kört på 1.79? Fett surt om jag valt fel längd och det kanske påverkar min åkning väldigt mycket:(:(
japp det var fel val....

jag kör på 171cm mittmonterade salomon thruster å ja e 175 cm lång.

Senast ändrad:
polly_1337 sa:
MEstenberg sa:
polly_1337 sa:
Hej!
Är 1:80 och skall köpa nya skidor(K2 Disordely) Vilken längd skall jag välja 179 eller 169cm?

Mvh: Hampus
179
Även om jag skall åka pist också?
För om man bara skall åka pist så skall man väl ha lite kortare?

Mvh: Hampus
För piståkning med twintips skall du def. välja längre... Parkskidor är inte lika stabila och styva som vanliga pistskidor, därför behövs den extra längden. 179 är rätta valet!

Du tror att man skall ha kortare skidor för piståkning bara för att moderna slalom-carvers är 160-170cm långa, men sen har de en skärningsradie på 12-13 meter... Parklagg har radier runt 17 meter och över, och behöver längden för stabilitet.

är 181, kör på K2 silencer 159, funkar fett bra! Skön åkkänsla, kontroll i både luft och på boxar! Enda som inte funkar är att snurrra så snabbt:/ Dom väger lite för mkt tror jag!

Kruxelidux_ninjamaster sa:
är 181, kör på K2 silencer 159, funkar fett bra! Skön åkkänsla, kontroll i både luft och på boxar! Enda som inte funkar är att snurrra så snabbt:/ Dom väger lite för mkt tror jag!
Är det inte rätt svårt å åka på skidorna utan häldel?

Är 177 och kör på snowblades

Senast ändrad:
är 1.81 meter lång och har ett par Armada El Rey 178cm långa. lite kortare än mig, passar bra för jibbing.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp