MEstenberg
Medlem
Hur långa/korta skidor har du?
jag är 168 och kör på 169 k2 fujative och det perfekt tkr jag
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
japp det var fel val....christian_L sa:Har jag valt fel längd om jag är 1.82 cm lång och kör på k2 fujative 1.69m? Borde jag ha kört på 1.79? Fett surt om jag valt fel längd och det kanske påverkar min åkning väldigt mycket![]()
179polly_1337 sa:Hej!
Är 1:80 och skall köpa nya skidor(K2 Disordely) Vilken längd skall jag välja 179 eller 169cm?
Mvh: Hampus
Även om jag skall åka pist också?MEstenberg sa:179polly_1337 sa:Hej!
Är 1:80 och skall köpa nya skidor(K2 Disordely) Vilken längd skall jag välja 179 eller 169cm?
Bra sagt!H-T sa:jag är ganska lång. lite över medellängd. typ. mina skidor är lagom långa. inte jättekorta, inte jättelånga. men typ lagom långa. eller lagom korta. typ.
För piståkning med twintips skall du def. välja längre... Parkskidor är inte lika stabila och styva som vanliga pistskidor, därför behövs den extra längden. 179 är rätta valet!polly_1337 sa:Även om jag skall åka pist också?MEstenberg sa:179polly_1337 sa:Hej!
För om man bara skall åka pist så skall man väl ha lite kortare?
Är det inte rätt svårt å åka på skidorna utan häldel?Kruxelidux_ninjamaster sa:är 181, kör på K2 silencer 159, funkar fett bra! Skön åkkänsla, kontroll i både luft och på boxar! Enda som inte funkar är att snurrra så snabbt:/ Dom väger lite för mkt tror jag!