hur långa skidor?

hur långa skidor?
hej!
jag har tänkt köpa nya skidor och jag har kollat lite på völkl wall.
jag är en typ medegod åkare och jag kör mest i park, så jag undrar vilken längd på skidorna jag ska ha?
jag är ca 170 lång och väger 50 kg men jag kommer nästan inte använda skidor någonting den här sässongen och jag kommer antagligen växa ett par cm till nästa vinter.
men är völkl wall bra skidor eller? och längden på dom som jag har kollat på är 161 och 169 cm vilka av dom skulle passa bäst tror ni??

hur långa skidor?
Ja tycker att 169 e de bästa av dom 2 längderna , men ja tycker du ska gå på 177cm tycker jag isåf om du kommer växa lite till , ja e 167 ungefär och körde på wall 177cm under en vecka och ja tyckte de funkar , de blir lite svårare me rotationerna men de går .

Bara och ta i lite extra =)

hur långa skidor?
Jasà Sà hur mycket har skidorna ändras dà Oki mer skärning kanske men är fortfarande en bra màttstock för din längd pà skidor...

//H

hur långa skidor?
okej men jag tycker att 177 blir för långt:)
jag ska antagligen köpa mina nästa skidor när jag har vuxit klart och då kan jag köpa runt den längden.
men tack för tippsen:P

hur långa skidor?
ja jag tycker dom verkar vara gedigna(: kör 169, dom är mittmonterade så dom kommer inte kännas långa.

hur långa skidor?
Tipsson sa:
Nojlas sa:
https://www.freeride.se/content/92/
Den där guiden kan man inte gå efter idag, Den är typ från 2001, Och skidorna har ändrats lite sen dess!
Jag tycker den funkar ganska bra.
Sen får man ju tänka lite själv också och inse att om jag väljer en kortare eller längre skida så får skidan olika egenskaper. Därefter får man fundera på vilka egenskaper man söker själv...

För att svara på huvudfrågan:
Jag antar att du är ung och långsmal - kommer säkert att lägga på dig en hel del kött till de kommande åren. 169 kan kanske kännas lite tungrodd nu i början, men du växer i den snart. Det bästa är ju om du kan hyra dem nånstans och prova dem...

Tillbaka
Topp