Hur långt är ett snöre?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Viccino

Ny medlem
Hur långt är ett snöre?
Jag har alltid undrat hur långt är egentligen ett snöre?

Senast redigerad av en moderator:
Hur långt är ett snöre?
mer än 1 decimeter.
mindre än så : är det bara en bit av ett snöre

Hur långt är ett snöre?
Skosnöret är det vanligaste snöret, det är vell kring en meter, fast snören kan vara hur långa som helst! det är tjockleken som räknas!

Hur långt är ett snöre?
Vafan är det här? hur långt är ett snöre? det beror väll fan på vilket snöre du menar

Hur långt är ett snöre?
typ så här stort tror jag de är:

|---------------------------------------------------------------------------------------------------------------|

Hur långt är ett snöre?
Viccino:Hur långt är ett snöre?

bra fråga. skriv nåt seriöst nästa gång.

Hur långt är ett snöre?
m4dtr1x, det ska vara:roflmao - rolling on floor laughing my ass off, inte out :P
Annars var det ett jäkligt nödvändigt inlägg -_-

Hur långt är ett snöre?
svara på det här då!

hur litet får ett hav bli innan det blir en sjö?

och hur brett får inloppet till en sjö bli för att det ska bli en vik?

grubblar mig till döds

Hur långt är ett snöre?
Hur stor är hjärnan? Hur stort är arslet? Hur lång är ipren-gubben? Hur stor är stjärnan? Hur onödigt är de här forum-inlägget? Hur meningslöst är de här? Hur många procents damp har datorn?...zzz...zzz...

Hur långt är ett snöre?
Hur måste man va för att bli kändis? en fråga som slog...Ajj

Hur långt är ett snöre?
hur känd måste man va menar ja...hihi...

Hur långt är ett snöre?
JWester:
En SJÖ innehåller sötvatten, sjön rinner ut i HAVET som innehåller saltvatten.
En VIK är en spetsig inbuktning i kustlinjen, en BUKT är en trubbig inbuktning i kustlinjen.

Edit:
HAV är sånt skit som omger allt land. Alla större pölar på land kallas sjöar. Dock finns det flertalet undantag.

För övrigt går det att definiera snörets längd exakt. (Matematiskt)
Snöret kan inte ha längden 0m för då existerar det inte, och ett snöre kan teoretiskt sett bli hur långt som helst.
Det ger oss svaret:
Om snörets längd är "x" så är längden: 0<x<(oändligheten)

Hur långt är ett snöre?
En fluga som ska landa i taket, "loopar" eller "rollar" den för att landa?

Hur långt är ett snöre?
Loopar eftersom det e snyggare.

Hur högt måste ett hus vara för att vara ett höghus? Räcker det med högt? Eller finns det en gräns? Och hur högt är isåfall ett låghus?

Hur långt är ett snöre?
nojlas, österssjön har sjö i namnet, men räknas som ett hav, men innehåller inte saltvatten. zing!

Hur långt är ett snöre?
hars, det är bräckt vatten där och inte sötvatten som i sjöar...

Hur långt är ett snöre?
"bräcktheten" (eller hur man ska uttrycka det) beror väl på hur långt norrut man kommer, längst upp är det väl så gott som sötvatten, med tanke på alla utflöden där?

Hur långt är ett snöre?
nojlas >>> förstår inte hur du har orket till alla svar i forumen...
även fast du vet uppenbarligen mkt så förstår jag bara inte hur du har orket.

Hur långt är ett snöre?
Nojlas:
Kaspiska havet?
En rätt stor insjö (världens största) vill jag minnas, så ditt resonemang håller inte

Hur långt är ett snöre?
Slog upp det där i en bok! Många av er har fel! Ett snöre är ett ca mått på en bit, tillexempel som tjog, dussin osv (dussin är ca 12 st) ett snöre är oftast mer än 5 cm men mindre än 1 meter! Sen kan man ju köpa snören på rulle i affärer som är flera meter men från början är snöret ungefär lite kortare än en arm och ett ca mått kring 50 cm!

Någon som fattar?

Hur långt är ett snöre?
Är det nån som vet om blinda måste plocka upp bajset efter sin hund? Och hur bär dom sig åt isf?

Hur långt är ett snöre?
Allihop! tänk efter nu! killen undrar ju hur långt ett snöre är!? varför ger ni han inte ett logiskt svar!?

Killen kanske sitter ute i skogen med en laptop och ska beställa ett snöre att knyta fast grenar till en bivack innan det blir storm med och måste veta hur många snören han ska beställa!

Nej men allvarligt! Ge han ett riktigt svar som jag gjorde ovan! är det ingen som förstår mig? det är ju bara att ni slår upp det så får ni se!

Hur långt är ett snöre?
Förövrigt Richi så är det lag på att hundägare ska plocka upp bajset, men dom flesta blindhundar är tränade att ej skita bland hus/folk OCH blinda och andra handikappade har ingen lag att dom måste ta upp skiten!

Hur långt är ett snöre?
hur dum måste en fråga vara för att slå nytt rekord i dum fråga?
...dummare än min...

Hur långt är ett snöre?
Ingen verkar fatta!? jag tar det igen:

Allihop! tänk efter nu! killen undrar ju hur långt ett snöre är!? varför ger ni han inte ett logiskt svar!?

Killen kanske sitter ute i skogen med en laptop och ska beställa ett snöre att knyta fast grenar till en bivack innan det blir storm med och måste veta hur många snören han ska beställa!

Nej men allvarligt! Ge han ett riktigt svar som jag gjorde ovan! är det ingen som förstår mig? det är ju bara att ni slår upp det så får ni se!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp