Hur långt är ett snöre?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur långt är ett snöre?
Hehe true true =)

"Den svävade precis så som tegelstenar inte gör"

Hur långt är ett snöre?
Kul att dra upp denna tråd igen! Fick vi förresten ngt vettigt svar på frågan?
Min version är som lyder: 1 meter, +/- ngn centimeter... Anledningen? Gå och köp en påse Snören på ICA eller Vi-butiken. Öppna sedan påsen, och mät ett av snörena. Utanpå påsen så står det att den totala längden är cirka 15 m.

BigAir, vad fasen menar du egentligen med alla dina inlägg!?!?!

Hur långt är ett snöre?
Cr0y_HimselF: du vann tävligen "Vem är den största idioten och drar upp denna tråd igen"!
Ett stort grattis ska du ha!

Hur långt är ett snöre?
Om det är en snörstump då?

Om ett träd faller i skogen och ingen är där låter det då?

Hur långt är ett snöre?
Ett snöre är per definition 27% längre än en medellång tråd vilken i sin tur kan definieras som en hundradel av den längd tråd det går åt att sammafoga tygbitarna som utgör ett par Levis 501 storlek 30 32. Dekorationssömmar inkluderade.

End of discussion (och förhoppningsvis även tråden (!))

Hur långt är ett snöre?
Ett snöre e "Lagom" långt.

Inget ska ju fasna på teflon säger folk.. hur får man fast teflon i stekpannan??

Hur långt är ett snöre?
Om du binder fast en smörgås på en katts rygg med pålägget uppåt och kastar ut den från 2a våningen landar den fortfarande på tassarna...?

Hur långt är ett snöre?
Efter många och långa och alldeles för utvecklade uträkningar sså ha jag kommit fram till att hälften av snörets längd är 21 vilket ger en fulllängd på snöret 42.

Så nu kan ni sluta grubbla och diskutera atten/sjö/udde/vik lr va fan ni gjort förutom att hjälpa denna stackare som söker svar.

Så för er som missat mitt svar:

42!

Hur långt är ett snöre?
ja, det verkar ju som om det är ett jävligt bra inlägg med en bra fråga eftersom det finns 96st svar på det....

Hur långt är ett snöre?
Pest eller kolera?

Pest

Pesten orsakas av en bakterie, Yersinia pestis. Inkubationstiden är vanligen 2–4 dygn. Om inte behandling sätts in i tid är dödligheten vid böldpest över 50%. Genom att bakterierna ofta når lungorna och där kan ge upphov till lunginflammation, kan patienten bli höggradigt smittsam via luftvägarna. Andra människor kan då smittas direkt av pestsjuka personer och insjukna i lungpest, där förloppet är särskilt stormande och dödligheten nästan 100% utan behandling.

Kolera

Kolera orsakas av bakterien Vibrio cholerae. Inkubationstiden är vanligtvis 2–3 dygn. Vid epidemier kan dödsfallen uppgå till 50% om behandling inte ges.

hmm.. Kolera får man visserligen en helvettes diarre av men den e lättare att överleva, iaf i ett I-land..

slutsats. vi väljer givetvis kolera..

Hur långt är ett snöre?
Så Nygren;
Svaret är 42... men det är ju svaret på livet, universum och allting.....
Är meningen med livet alltså ett snöre?

Hur långt är ett snöre?
snöre: snöre, grovt, starkt garn av natur- eller syntetfibrer. vanlig användning om- eller fastbindning av större föremål, men även som prydnad. alltså är längden orelevant, enligt uppslagsverk.

hav: "ett mycket stort sammanhängande vattenområde som omger jordens landområden, sammanhängande vattenområde som inte helt omges av land: innanhav."

sjö: "större, ej rinnande vattensamling som helt omges av land, med undantag för eventuella avlopp till havet".

Hur långt är ett snöre?
Om du går in för att misslyckas och lyckas med att misslyckas, har du då lyckats eller misslyckats?

Hur långt är ett snöre?
Fråga: Om man köper en del av månen (som man faktiskt kan göra).
Vem betalar man då till?

Betalar man till osttillverkarna som har gjort månen?

Hur långt är ett snöre?
Vilken otrolig respons på det här inlägget! Det glädjer mig. Några svar är helt rätt medan andra är ja, helt fel.. Dubbelt så långt som hälften gillar jag. Men den STORA frågan är väl ändå (ur filosofisk synvinkel) om snöret fortfarande finns kvar när ingen tittar på det??? För övrigt är det numera vetenskapligt bevisat att en fluga faktiskt LOOPAR för att landa i ett innertak! Den flyger först väldigt nära, suger sig sedan fast med frambenen och slungar sedan runt resten av kroppen upp i taket. Tack för visat intresse!

/PuMp

Hur långt är ett snöre?
En annan grej som är ganska underlig:
Du tar ett helt vanligt skrivbord och ställer in det i ett klassrum.
Då är det plötsligt en kateder!
???
Om man ställer in en valig pinnstol bredvid en soffa i vardagsrummet...
Är det en fåtölj då???

Hur långt är ett snöre?
Och till slut en vits:

Vad är det för likhet mellan en fågel och en fransk baguette?
Båda kan flyga...förutom baguetten.

/PuMp

Hur långt är ett snöre?
Hur lång är en tråd? Eller kanske, hur lång är denna tråd? Ett svar på denna fråga av typen: Denna tråd är precis så här lång., förlänger med nödvändighet tråden. Det blir s a s en iterativ process. Min gissning är att denna tråd är på väg att ta slut men det kommer inte att ske på ett bra tag.
Nu förlängdes min arbetsdag med 3 minuter, faan...

Hur långt är ett snöre?
Alla paket har skriften "Öppna här" någonstans på sig. Hur stor är chansen för att det skulle stå "Öppna någon annanstans"?

Att skapa en rökavdelning på en restaurang, är inte det lite som att skapa en särskild kiss-avdelning i en pool?

Finns det ett annat ord för synonym?

Får fisk kramp då de har ätit?

Gud skapade haschplantan. Människan skapade öl. Vem litar du mest på?

Har ni någonsin föreställt er en värld utan några hypotetiska situationer?

Har radioaktiva katter 18 halva liv?

Hur betalade riksbanken för sin första sedelpress?

Hur kan hisstillverkare veta att jag och mina nio kompisar inte väger mer än 80 kilo vardera?

Hur kommer killen som kör snöplogen till jobbet på morgonen?

Hur landar en fluga i ett innertak - gör den en roll och landar eller loopar den in?

Hur långt är ett snöre?

Hur många sockerkakor går det på ett ägg?

Hur skriver man "noll" med romerska siffror?

Hur slänger man bort en soptunna?

Hur vet du att det är dags att stämma din säckpipa?

Hur vet man att en penna med osynligt bläck har tagit slut?

Journalister som rapporterar från svältområden - vad äter de?

Kan man kalla en grupp med vackra negresser för bruna bönor?

Man säger att föremål i backspegeln är närmare än de ser ut att vara. Men om man sätter fingret mot backspegeln - hur blir det då?

När man går till frisören, varför heter det permanent när man måste göra om det?

Om 75 procent av alla olyckor händer inom en gräns av fem mil från hemmet, varför inte flytta 10 mil från hemmet?

Om det blev jordbävning på Mars, vad skulle det då kallas?

Om det är förbjudet att dricka sprit och köra bil, varför efterfrågas körkortet när man handlar sprit och varför har krogarna parkeringsplatser?

har typ 600 mer

den som svarar på alla får fett me credz

Hur långt är ett snöre?
jag ska försöka förklara det här så alla förstår.

ett snöres längd = snörets volym / (snörets radie^2 * pi)

Hur långt är ett snöre?
Kortare än ett rep och större än en tråd

Hur långt är ett snöre?
fiskfan:
Ja, frågan är ju hur långt ett snöre är. Men som jag anser det finns det inget direkt svar på det, eftersom längden inte ingår i definitionen av ett snöre, som tidigare nämnts.

Sammanfattningsvis så finns det inget direkt svar på denna fråga, om man inte frågar om ett speciellt snöre. men i övrigt går går ju naturligtvis att spekulera i ämnet!

Hur långt är ett snöre?
Schysst respons på detta inlägg.
Mitt svar är 2

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp