Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Såg någon dokumentär om Lindsey Vonn som lovordade sin materialare med ord som "he has waxes that they don't even make any more". Jag tolkar det som att "gammal" valla nog kan fungera för en hobbyåkare.Är heller ingen expert på området, men för oss som hobbyåker kan det väl inte vara något problem så länge vallan fastnar på på belagen?
Hur lyckas du skava bort vallan under transport?Jag tycker att det blir en hel del bortskavt under transport (om man inte pular in skydd, jag brukar glömma det) så jag brukar också vänta med den sista preppen tills det är dags.
Ja då hade det nog skavts bort, inte så mycket snö här ens på vintern! Skidorna belag mot belag, skakar under x timmar i bilen/flyget... marginellt skav på vallan kanske men vallalagret är ju redan mkt tunt om/när det är polerat!Hur lyckas du skava bort vallan under transport?
Turar du från hemmet till skidorten?![]()
Ja då hade det nog skavts bort, inte så mycket snö här ens på vintern! Skidorna belag mot belag, skakar under x timmar i bilen/flyget... marginellt skav på vallan kanske men vallalagret är ju redan mkt tunt om/när det är polerat!
Valla in efter säsongens slut och låt det vara kvar över sommarn tills nästa snö kommer. Belagets fibrer riskerar annars att torka ur. Ta den varmaste vallan och lägg på de flödigt. När säsongen börjar så är det bara att sickla av, borsta och lägga på rätt valla för temperaturen.Hej, kanske en udda fråga men hur långt innan tycker ni man ska valla sina skidor. Skulle de vara för långt bort att valla om redan nu? Tack på förhand för svar! :D