Hur lär man sig butter?

nithro

Ny medlem
Hur lär man sig butter?
Tja

Tycker butter är grymt snyggt, vill lära mig det.

Någon som har lite tips på hur?

Som det är nu så försöker jag luta mig framåt åt sidan, över skidorna, och hoppa till samtidigt. Dvs en 180 med vikten framåt och åt sidan.

Är jag på rätt spår?

Hur lär man sig butter?
åker inte skidor men antar att de är ungefär samma sak, jag tycker det bästa bara är att åka o utmana flexet o känna sig fram när man får pop och inte o sen lägga till lite spin när man känner för det

Hur lär man sig butter?
Hmm, tränar? Nämen hmm.. Tycker det är svårt att förklara i text.
Du känner sjv när du kan poppa ifrån skidorna, det mesta kommer naturligt.
"Commit" (bra ord på svenska?), kasta dig mot nosarn som att du skulle göra en bio och resten kommer ganska naturligt förr eller senare. Allt handlar om att skifta vikten

Hur lär man sig butter?
Vad är en bio? Hittar bara bio 720 på youtube.. ser inte lätt ut. Kanske blir åkning ikväll, ska nöta då :D

Hur lär man sig butter?
kasta dig som sagt som en bio (framåtskruvad snurr)

Du behöver inte tänka på att du ska upp i luften, de kommer av sig själv:)

Du kan börja försöka göra det på flack mark :) och försök gå upp så mycket som möjligt på nosarna:)

Hur lär man sig butter?
Kan det vara så att mina skidor är för styva? Kör på dynastar nothing but trouble.

inte åkt på länge, ska prova i morgon=)

Hur lär man sig butter?
nithro sa:
Kan det vara så att mina skidor är för styva? Kör på dynastar nothing but trouble.

inte åkt på länge, ska prova i morgon=)
Förihelvete måns...

Nothing but trouble är typ juniorskidor och du väger ju typ 90kg så det är långt ifrån det som är problemet! :P

Hur lär man sig butter?
nejnej!

De är styva, du får prova dem nån dag.. Inte så fladdriga som de flesta andras skidor verkar vara. Provade att gå upp på spetsarna, men bindningarna löste ut innan skidorna böjde sig.

De på åre skidsport sa också att det inte var någon mjuk skida heller :D

som sagt, du får prova nån dag =)

Är ledig på fredag, om en vecka. ska vi köra då?

Hur lär man sig butter?
nithro sa:
nejnej!

De är styva, du får prova dem nån dag.. Inte så fladdriga som de flesta andras skidor verkar vara. Provade att gå upp på spetsarna, men bindningarna löste ut innan skidorna böjde sig.

De på åre skidsport sa också att det inte var någon mjuk skida heller :D

som sagt, du får prova nån dag =)

Är ledig på fredag, om en vecka. ska vi köra då?
Ställ upp bindningen bara.
Skulle säga att det går att buttra med alla skidor bara man vill.

Hur lär man sig butter?
jag kan butter 360 men för att lyckas först så måste trycka fram stavara långt ått sidan ! och så pressar du runt 360:n ha lite mer fart! Lycka till :)

Hur lär man sig butter?
Släng dig som en bio 720 fast på marken alltså inte på kicken utan bredvid den samtidigt som du lutar dig framåt på skidspetsarna och hoppas på det bästa. Filma gärna och lägg ut här på forumet. Obs, provas på egen risk har inte provat det själv kanske ska prova det imorn läste att man skulle göra så här på freeride.

Vet nån vart man kan få tag på monsterklibbor??? :P:D

Hur lär man sig butter?
det är skitbra att träna på ett krön eller litet gupp med skaplig fart. luta dig mycket framåt och lite snett åt vänster (eller höger vilket håll du föredrar att snurra åt) och ja. SNURRA!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp