Hur löser ni det? Ni som har jobb!

MaZzej

Ny medlem
JA som topic lyder! Hur gör ni som har jobb som åker ner en längre tid? ´För mig känns det lite piss o säga upp mig eftersom jag har nyss fått jobb och jag går som lärling. Men skulle gärna vilja åka ner ändå.

Hur har ni gjort? Dela med er!!!

HA D Toppen!

MVH Henke

Tjena, va i samma sits som dig, bad om tjänsledighet, men den beviljades ej av personalchefen. Så nu har jag tvingats säga upp mig, men med stor chans att jag får komma tillbaka.

Inser att detta är en chans jag inte kanske får mer, att åka ner o säsonga så för mig va det inget nederlag att säga upp mig.

Så tycker du först ska be om tjänstledighet, och fråga om det går.
Vissa företag har policy att de inte ger tjänsledighet förutom till de som ska studera.

Men enligt lag är det en uppgörelse mellan dig och företaget.

Lycka till.

Jag har liite tur och har ett dynamiskt jobb så mesta jobbet är på sommar/höst och jag slipper göra nånting om jag inte kan jobba dec-jun utan bara sägatill att jag är iväg och låta bli att planera in nåt under den perioden =P kanske inte tillför diskussionen så mycket men tur för mig...

Säg att du ska jobba utomlands när du söker tjänstledigt. Då brukar det vara lite lättare att få dom med sig. Har själv ett dynamiskt jobb, precis som karln där man behövs mest på sommaren.
Så vare sig dom vill eller inte har dom nästan inget val än att anställa en igen till sommaren =)

Jag och en polare drar ner till Anton nu i vinter. Vi har faktiskt redan nu fixat jobb där nere vilket är såååååå skönt ! .

Men jag har pratat med min chef och frågat hur jag ska göra? Om jag kan ta tjänsteledigt tiden jag är borta eller om jag måste säga upp mig. Han hade inte varit med om den situation så han skulle kolla upp det, nu är det så att min chef är hyffsat schysst så det är ju bara hoppas på att man kan få tjänstledigt..

/skurken

Senast ändrad:
Går bra att söka tjänstledig pga studier. Lite fult men oftas har de ingen koll, värsta som kan hända är att man får kicken så det e lungt ju :-)

Lycka till

Började mitt nya jobb i måndags. Sa redan på anställningsintervjun att jag behövde tre månaders tjänstledigt för att åka skidor. Verkade inte vara några problem. Så nu ska jag jobba tre månader å sen vara ledig tre.

Jobba?? Vad är det? Nu blåser det ju då ska man ju surfa..

//H

Jag sa upp mig från mitt jobb nu när jag ska åka ner. min chef är en riktig bitch och de är inte ens värt att be om tjänstledigt så de fanns inte mycket att välja på. Skulle säkert få jobb där igen om jag bara vill men ska söka annat i första hand när jag kommer hem.

Sök ett riktigt jobb här nere och flytta pa riktigt istället för nagon halvmessyr. Ordentligt med klirr i kassan, ständig tillgang till alperna, vänliga människor och utomordentligt trevligt klimat är bara nagra av fördelarna.

MVH
Daniel

Hasse "Hang-Loose" Hansson!? Vad gör du för att överleva då? Tvivlar starkt på att du har så mycket stora intäckter av din surf-karriär!? ;D

Själv var jag tjänstledig för studier. Inte speciellt ansträngande studier men tillräckligt för att få ledigt från jobbet. Enda nackdelen (oj va jobbigt) är att jag får tjänstledigt från 1 jan när skolorna börjar och inte typ 1 dec när jag egentligen vill vara på plats! :D

Kolla runt på hemsidor beroende på vart du hade tänkt att åka, kolla på hotell hemsidor, där finns massor
annars har jag hört av andra att det e ganska lätt att få jobb om man söker direkt på plats, många åker utan nåt jobb färdigt

LURKEN1823 sa:
Jag och en polare drar ner till Anton nu i vinter. Vi har faktiskt redan nu fixat jobb där nere vilket är såååååå skönt ! .

Men jag har pratat med min chef och frågat hur jag ska göra? Om jag kan ta tjänsteledigt tiden jag är borta eller om jag måste säga upp mig. Han hade inte varit med om den situation så han skulle kolla upp det, nu är det så att min chef är hyffsat schysst så det är ju bara hoppas på att man kan få tjänstledigt..

/skurken
Vad har du fått för jobb därnere och hur fick du tag på det? Dying to know, jag och en kompis är sugna på Anton eller ja, iprincip vartsomhelst i alperna en säsong..men känns lite som vi börjat snacka om det försent. Hade vart tacksam för tips!

Hur lätt/svårt är det att få jobb på plats? Anyone...?

Tillbaka
Topp