hur många kort klarar sekvenstagningen?

johanbjoerk

Ny medlem
Kära Freeride!
Jag har en Fuji finepix 6500fd (en digital kamera ;P)som klarar av sekvenstagning. På kartongen står det att den klarar sekvenstagning på 3 kort/sekunden och det står likadant som på till exempel Nikon D80 eller Canon eos400, fast dom kan ta väldigt många kort. Jag bara undrar om det betyder att jag också kan ta mer än 3 kort, fast jag bara vet hur man får till 3 kort i sekvenstagning. Jag menar då det står att den tar lika många kort som Nikon D80 och Canon eos400 i sekunden så borde den kunna ta lika många kort, och jag undrar om någon vet om det går, som är insatt i den kameran, för jag har inte fattat mig på just den saken. Hoppas ni förstår er på min fråga :) Fred ut!

Senast ändrad:
Den klarar av att ta 3 kort/sekunden så länge som buffertminnet inte blir fullt, och på en kompakt kamera går det väldigt fort till skillnad mot en systemkamera, man får vad man har betalat för

och läs forumreglerna igen :
- Svara aldrig på ett inlägg endast för att flytta upp det i datumordningen.

Har du kameran i handen? Och du har inte testat? Men jösses... Det är inte så troligt att kameran har en inställning som begränsar antalet kort per sekvens. Med andra ord, håll in avtryckaren och börja räkna...

Senast ändrad:
Läs manualen det brukar svara på dom flesta frågor, jag har inte ens förstått frågan men svara ändå.
Om kameran inte vill ta en sekvens så har du antagligen talat om för kameran att du vill ta sekvenser och inte enstaka kort. Går det ändå långsamt så kanske du har långsama slutar tider, vilket knappast är troligt om du fotografera dag tid i snö.

Så släng skiten och köp en riktig kamera istället.

dunevall sa:
Läs manualen det brukar svara på dom flesta frågor, jag har inte ens förstått frågan men svara ändå.
Om kameran inte vill ta en sekvens så har du antagligen talat om för kameran att du vill ta sekvenser och inte enstaka kort. Går det ändå långsamt så kanske du har långsama slutar tider, vilket knappast är troligt om du fotografera dag tid i snö.

Så släng skiten och köp en riktig kamera istället.
haha ok :P men kameran är bra :)

Men lön fråga..
Som Dr Snow säger, TESTA bara..
Räkna bara antalet kort.. kommer du över 20 kan du ju sluta räkna.. Svårt liksom!

Står att min Canon klarar av sekvenstagning men har inte fått igång det :O

Och vilken Canon har du ?

Jag har haft ett antal av deras systemkameror så jag kanske kan hjälpa till.

På dom två jag har nu, Eos 1D och Eos 10D, så trycker du på knappen som heter "drive" och väljer flerbildsläget sen är det bara att åka på.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp