Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Tror det räcker med ett par uppvärmingsåk som vanligt, skidåkning är som att cykla om man brinner för det! två år, det är ju trots allt inte så lång tid(!?) Om du har åkt mkt förr så är det nog inga som helst problem
Fy fan vad de ljuger för dig.. Efter två år kommer du att tycka det är skitkul att åka igen men styrkanm tekniken osv är ringrostig som bara fan. Åker du mycke kommer du att få tillbaks känslan snabbt blir det bara lite helgåkning osv tar det lååång tid att komma tillbaks... förreten allt är avhänig av vilket nivå du är på. Nybörjare, medelgod, avancerad eller proffs.
Om du vill komma igång snabbt så är det nog dags att börja träna med en gång. Ju starkare o uthålligare du är desto snabbare kommer du igång. Tenkik är viktigt men inte allt, det gäller oavsett vilken nivå du var på innan.
Jag åkte endast snowboard i 2-3 år. När det sedan blev dags för lite skidåkning igen tog det ungefär 3-4 timmar innan jag hade tillbaka mina gamla skills. så jag tycker att svar som 2-3 veckor är helt fel men som sagt beror det på hur bra du är.
Jag tror som janne att det kommer ta 2-3 veckor eftersom de är ganska svåra och sladdbenägna på halt underlag. En modernare tantvariant med frontmotor går nog på bara några dagar.