Hur många veckor tror ni det tar att komma igång ?

viktoriacrazy

Ny medlem
Det var två år sedan jag jag åkte skodor senast... jag tycker det är jätte skoj men jag har helt enkelt inte haft tid.. men nu har jag det!

Tror det räcker med ett par uppvärmingsåk som vanligt, skidåkning är som att cykla om man brinner för det! två år, det är ju trots allt inte så lång tid(!?) Om du har åkt mkt förr så är det nog inga som helst problem

Efter en halvdag är du på i stort sett samma nivå som förra gången.

Fy fan vad de ljuger för dig.. Efter två år kommer du att tycka det är skitkul att åka igen men styrkanm tekniken osv är ringrostig som bara fan. Åker du mycke kommer du att få tillbaks känslan snabbt blir det bara lite helgåkning osv tar det lååång tid att komma tillbaks... förreten allt är avhänig av vilket nivå du är på. Nybörjare, medelgod, avancerad eller proffs.

Om du vill komma igång snabbt så är det nog dags att börja träna med en gång. Ju starkare o uthålligare du är desto snabbare kommer du igång. Tenkik är viktigt men inte allt, det gäller oavsett vilken nivå du var på innan.

Japp, 2-3 veckor. Första veckan är ju en värld av smärta, sen ett par veckors anpassning till det så är saken biff!

Jag åkte endast snowboard i 2-3 år. När det sedan blev dags för lite skidåkning igen tog det ungefär 3-4 timmar innan jag hade tillbaka mina gamla skills. så jag tycker att svar som 2-3 veckor är helt fel men som sagt beror det på hur bra du är.

Jag tror som janne att det kommer ta 2-3 veckor eftersom de är ganska svåra och sladdbenägna på halt underlag. En modernare tantvariant med frontmotor går nog på bara några dagar.

Hurru matte! Vikken jäkla forumräv där är. Tycker jag ser dina avtryck i varenda tråd här på freeride...

Det handlar inte om veckor, utan om timmar! Om du kan åka någorlunda så tar det kanske några få timmar! Skida lugnt! PEACE

hm... jag är väl ingen nybörjare men inte heller något proffs så jag får väl se helt enkelt inte mkt att göra liksom!! bara åka mkt och inte ge upp;)

jag tror också på några veckor och mycket smärta. allt har väl redan sagts

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp