Hur mycket dricker ni?

Hur mycket dricker ni?
Är det bara jag som har ett första inlägg som frågar hur mycket folk dricker om de skall åka dagen efter, och inte vad de dricker?

Svar: Tre, fyra glas...

Hur mycket dricker ni?
ekdahl sa:
kanske sa:
Fråga bara efter vätske-ersättning på apoteket, finns bara en sort :) Kostar ca 60kr för 20 tabletter, och det är en mycket vettig investering om man planerar att "rulla hatt" på kvällarna...
får nog bli att köpa sånna till kickoffen i hemsedal!
Annars finns de fin-fina tabletterna KGB. Man tar tre stycken till första drinken, och tre stycken till ett glas vatten innan man slänger sig i bingen.

Fungerar superbt, man undviker baksmälla varje gång...

Anledningen till att de heter KGB är att de är utvecklade i Sovjet, där syftet var att de skulle fungera så att man kunde ta dem och sedan dricka obegränsat utan att bli full (KGB-snubbarna skulle alltså kunna supa sina fiender under bordet, utan att bli fulla själva). Det fungerade dock inte och de blev likförbannat fulla som svin, men dagen efter var de aldrig bakfulla. Voila, guds gåva till skidresan var uppfunnen.

Annars fungerar vätske-ersättning jävligt bra också!

Hur mycket dricker ni?
när man åker utomlads och åker skidor är det ju hur kul som helst att supa skallen av sig om d är värdelös åkning typ att solen har pajjat all puder. när vi var i Bad gastein så vard nästan som en bulgarien resa förutom alla tjejer och bada i havet. det var ju en dröm att gå in på spar och få köpa sprit och öl till mkt låga priser när man inte har åldern inne.

köpstopp fick vi även på glu(y)wein i backen! som tur kan man åka gondol ner!

Hägglunds äger och silverbullit och gatz suger!

hej

Hur mycket dricker ni?
OlaMelin sa:
tja!
dricka dagen innan man ska ut och haika och åka puderåk är idioti enligt mig.

Men ni som är på "Sälen-åkningsnivå" och åker ner till Alperna för att supa gör det inte så mycket. De röda backarna funkar för er.

Att åka stort kräver koncentration dvs. att dagen innan varit ute till fem på morgonen och efter X antal shots och öl kryper hemåt inte är någon bra förberedelse.

Slutsats: Offpiståkning och sprit kvällen innan hör inte ihop. (jag menar inte Lindvallenoffpist)

take care
/o
den enda anledningen att puder och festa inte hör ihop är att man orkar inte festa om man åker massa puder hela dagarna! det är bevisat!
jag tycker absolut att man åka ner till alperna och festa!

sen är ölen billigare än colan när man ska äta lunch i backen! tänk om d vore så väl i åre.
det är ju viktigt att va ekonimisk!

Hur mycket dricker ni?
Har faktiskt aldrig varit med om att jag känt några men av gårdagen efter att jag kommit upp på fjället. När man får andas in lite frisk och go luft och kollar ut över snötäckta fjället känns allt så bra! Peppet håller huvudvärken och yrseln borta! :D

Hur mycket dricker ni?
OlaMelin:

Har du vibbrationsdäämmpre, digtaltermometer för snötemperatuuur, högtalare på bröstfickorna och nya demo X prototypen på fötterna också?

Senast ändrad:
Hur mycket dricker ni?
Jag håller med Ola här. Kröka kan man göra när skidåkningen är dålig eller man ska ta en vilodag. Det är tillräckligt svårt för mig att släpa mig upp på morgonen när jag är nykter..

Hur mycket dricker ni?
Du Hannes_745 är på tok för att ung för att dricka något alls...

Seriös skidåkning och festande hör INTE i hop.
Visst har det hänt att många gånger att jag festat rejält och varit ute i backen dag efter, men då är det inte tal om någon off-pist åkning utan om att glida runt i backen och njuta av livet ;)

och den största idiotin är att dricka i backen, klart en öl till lunchen är okej, men att vara berusad i backen är bara nej nej nej...

Hur mycket dricker ni?
Sedna sa:

Visst har det hänt att många gånger att jag festat rejält och varit ute i backen dag efter, men då är det inte tal om någon off-pist åkning utan om att glida runt i backen och njuta av livet ;)

och den största idiotin är att dricka i backen, klart en öl till lunchen är okej, men att vara berusad i backen är bara nej nej nej...
haha, jag kör bättre när jag är lite berusad. det är vetenskaligt bevisat.

Hur mycket dricker ni?
Sedna sa:

Vad är "seriös" skidåkning? Och varför skulle man inte kunna va ute å köra puder efter att man har ute och spritmarinerat sej?

Hur mycket dricker ni?
Jibberisch sa:
Sedna sa:

Vad är "seriös" skidåkning? Och varför skulle man inte kunna va ute å köra puder efter att man har ute och spritmarinerat sej?
yo. har du inte hört talas om att isbjörnar drar sig till spritmarinaden och när dom väl fått tag i dig, då kommer dom äta upp dig!!

Hur mycket dricker ni?
ekdahl:

Jo men den risken tar jag. Bävrar gillar Axa sportgröt enligt en krönika i "Vi kanotister". Inte ens de seriösa åkarna går säkra.

Hur mycket dricker ni?
Fick mig och tänka på Laurent favre under redbull big air 2004 tror jag. haha han sa att alla var bakfulla som fan udner tävlingen eftersom dom hade haft en stor fest dagen innan..DET är riktiga elitidrottare !!

Hur mycket dricker ni?
har hört att människor med hög IQ inte blir bakis. och jag blir inte det. vilket sammanträffande.

Hur mycket dricker ni?
Vätskeersättning är för tunnisar. Det bästa bakisbotet är en najs dag!
F.ö måste jag säga att "Sälen-åkningsnivå" är väl det fånigaste uttrycket jag hört.

Encules un canard!

Hur mycket dricker ni?
JuanLasergun sa:
Vätskeersättning är för tunnisar. Det bästa bakisbotet är en najs dag!
F.ö måste jag säga att "Sälen-åkningsnivå" är väl det fånigaste uttrycket jag hört.

Encules un canard!
tycker det verkar bra om man vill få ut så mycket utav resorna. bra fylla bra åkning.

Hur mycket dricker ni?
Faan jag tror vissa är något på spåret här. Ingen alkohol och absolut ingen sex. 6-7 liter vatten, mycke frukt, 8 timmars sömn/dygn och resten skidåkning!

Hur mycket dricker ni?
Skribble sa:
när jag är utomhus i världen dricker jag alltid två 5-literskannor citronvatten, ett tredjedels-glas chokladmjölk (toppat med marshmallows) samt två halvfulla kryddmått flädersaft före läggdags. Men det gör jag bara om jag ska upp exakt sex timmar senare. Diffar det på någon timme, från eller till, så blir mängderna komplett annorlunda..
hehe...

Hur mycket dricker ni?
om man dricker tillräckligt och stannar ute till 6 så behöver man inte oroa sig för baksmälla, då är man fortfrarnde lullig när liften öppnar, en redig frukost på det så klarar man sig till lunch, och då är det ju dags för jäger igen...
Bakfylla är en fråga om motivation, om det är flatlight och inte har snöat på tre veckor kan man kosta på sig en baksmälla, annars är det uppe med tuppen!

Och kom inte och säg att "det funkar kanske om man är på veckosemester", jag har kört på den här filosofin i sex säsonger.

Sova kan man göra när man är död.

Hur mycket dricker ni?
GotlandISurfersParadise sa:
om man dricker tillräckligt och stannar ute till 6 så behöver man inte oroa sig för baksmälla, då är man fortfrarnde lullig när liften öppnar, en redig frukost på det så klarar man sig till lunch, och då är det ju dags för jäger igen...
Bakfylla är en fråga om motivation, om det är flatlight och inte har snöat på tre veckor kan man kosta på sig en baksmälla, annars är det uppe med tuppen!

Och kom inte och säg att "det funkar kanske om man är på veckosemester", jag har kört på den här filosofin i sex säsonger.

Sova kan man göra när man är död.
blev riktigt glad nu när jag läste detta, låter som en bra plan att köra på.

det är sådana människor som dig som jag ser upp till.

Hur mycket dricker ni?
det är komiskt att en stor del av er som tycker att festande och skidåkning passar ihop får inte ens för köpa folköl själv. Värre är det med de vuxna här som håller med dessa ungdomar. Försök vara en god förebild i alla fall, inte alla som lever som de lär..

Jag har svårt för människor som passerat ungdomen men som inte är vuxna utan endast gamla.

Tillbaka
Topp