Hur mycket får man räkna med?

mattiaas

Ny medlem
Tjena e en skidåkare som e sjukt taggad på alperna under nyår, tänkte då hur mycket spenderar man där nere om man lever "snålt" äter middag lunch hemma c:a 70% av gångerna o krogen två tre gånger. hur mkt gör man av med då under en vecka lite svårt att svara på men ta från egna gånger ni varit där !
Tacksam för svar // mattias

justfuckinggoogleit.com ?

anyways, det beror väl på om du letar efter en paketresa med researrangör, eller om du vill fixa din egen resa. i sistnämnda fall fungerar länken ovan alldeles utmärkt, eller sök i freerides forum. bland researrangörer är ucpa konkurrenskraftiga vad gäller pris.

När jag vart nere under sportlovsveckor och annat brukar man kunna sätta gränsen vid en tusing om dagen om middagen ingår, då blir det några groggar och en fin lunch, kanske till och med har råd att bjuda några 16 åriga tjejer på sprit så du får ha lite roligt också. så resan ner plus 1000 kronor om dagen. då har du det bra dock, åker u med ucpa och försöker spara pengar kan du nog klara dig på 200 om dagen om du köper en flaska sprit och sätter i dig den efter den sjukt tråkiga middagen som ingår, sedan lägger du dig en hård trevåningssäng med 3 främlingar som du är tvungen att dela rum med. man får det men betalar för, tyvärr

mattiaas sa:
Tjena e en skidåkare som e sjukt taggad på alperna under nyår, tänkte då hur mycket spenderar man där nere om man lever "snålt" äter middag lunch hemma c:a 70% av gångerna o krogen två tre gånger. hur mkt gör man av med då under en vecka lite svårt att svara på men ta från egna gånger ni varit där !
Tacksam för svar // mattias
När jag gick 2:an på gymnasiet åkte jag ner till franska alperna en vecka. Både jag och min kompis hade skitkasst med pengar, men ville sjukt gärna till alperna... iallafall... hemma i sverige laddade vi upp med sån bog-skinka och makrill, så vi hade pålägg hela veckan. Vi tog med oss havregryn så vi kunde göra gröt. Till lunch käkade vi baguetter (kostar 10 kr/bagge och räcker långt till en lunch), hade med oss eget vatten ut i backen. På kvällarna åt vi pasta, potatismos, pasta, pasta, pasta, pasta hela veckan... och så hade vi med en hel del pastasåser och felix köttbullar på burk. Den enda maten vi köpte nere i Alperna var baguetterna, mjölk och en hamburgare!!! Klarade oss på under 500 kr/person för hela veckan!!!!!!!!!!!!!! Sen skippade vi att festa ganska många kvällar, vilket iofs var trist, men vi satsade järnet på åkningen, så vi klarade oss på vars ett flak på hela veckan (tre utekvällar)..... Så japp, då la vi väl 5500 kr på resan (reste med Rollin'Snow) med liftkort och sen 500 kr på mat = 6000 kr!!!!

Men då snålade vi grymt mycket vilket begränsade oss en del, blev ju lite tråkigt på kvällar, men annars var det inga problem. Vi var aldrig hungriga och på den tiden bodde man ju hos päronen så man fick ju grym mat när man kom hem till sveirge igen........ shit, långt inlägg :)

beror ju helt på vad man förväntar sej av resan. lite som här i sverige smakar dte så kostar det. är du beredd att köra bil till liften varje morgonmen bo billigare? isåfall klarar iaf jag mej under 5k om man lever riktigt snålt, är full bil och inte fetsra någonting alls. kör ni med egen bil kan ni ta med er ganska mycket mat också.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp