Hur mycket kläder?

• Trådstartare Trådstartare WE_man
  • Start datum Start datum
W

WE_man

Guest
Hur mycket kläder?
Tjo,
jag ska ner och säsonga i St. Anton i vinter för första gången, så jag har såklart en massa frågor att ställa.
Jag undrar hur mycket kläder som ta med sig? man vill ju undvika att ha för stor väska eftersom det blir jobbigt att bära den och snowboarden vid t.ex. tågbyten.
Finns det saker som man ABSOLUT måste ha med sig, jag tänker på transceivers, videokamera o.s.v.?
Det skulle vara snällt om jag fick hjälp med frågorna så jag får mindre att oroa mig för.

Hur mycket kläder?
Ska man banta packningen gäller det att prioritera de saker som är dyrast att komplettera med. Lägg ner skidställ (om du inte har tänkt att köpa nytt), underställ, fleeceförstärkningsplagg osv. En skaljacka+byxor plus ett par underställ, lite microfleece och någon uppsättning partykläder får lätt plats i en ryggsäck och är tråkigt kostsamt att köpa på skidorterna. Dra istället ner på tyngre och billigare grejor, som exempelvis strumpor, t-shirts, handdukar, underkläder, lakan och toalettprylar (skippa tex de där tre halvlitersflaskorna med favoritschampot...). Köp sedan dessa grejor på orten.

Givetvis ska även sändaren med. Har du inte ngn sådan kan du aldrig räkna med att få följa med i ngn seriös grupp åkare. Speciellt i StAnton är det väldigt många avancerade åkare som har sändare på sig och man kan då hjälpa och bli hjälpt om det skulle skita sig.

/Martin Ottosson

Tillbaka
Topp