hur mycket pallar skidorna

johan_fujas

Ny medlem
tja! vet inte om detta tagits upp innan, men jag undrar hur mycke stryk skidorna tar i parken om man railar o sånt, jag har förståt att de beror lite på skidorna o jag har ett par k2 fujative "05" tacksam för svar ha de bäst hajj

asså det är svårt o säga exakt hur många dagar skidorna håller. men ett par skidor per säsong blir det för mig typ. stålkanterna pajar ju

undvik rails om du är rädd om skidorna , sliter som fan på stål kanterna. men de är ju en preoreteringsfråga för de e ju satans kul å raila och man behöver faktiskt inte så bra stålkanter för att åka park.

Det är enkelt, stålrails förstör skidorna. Det behövs inte många dagars railåkning för att skidorna inte ska kunna räddas genom planslipning.

Rails pajjar ju skidorna, speciellt om du kör handrails och kommer ut på asfalt och liknande. Om du åker mycket på en säsong så slits nog skidorna ut på den säsongen skulle jag tro.
har haft mina skidor i två säsonger och de är rätt sletna nu, blir ett par nya till vintern=)

dock så kostar de ju bara 200 kr att byta stålkanter så de kan man ju unna sig nån gång då o då, dock vet jag inte va man ska me stålkanter till :P

ok men en o annan gång verkar ju inte vara nån större fara med andra ord men jag hade ju tänkt ha dessa en säsång till man e ju in love =)

Det går ju inte o raila med schysta kanter. SKidorna kommer suga totalt även om du bara railar då o då.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp