hur ofta mortionerar du?

hur ofta mortionerar du?
motionerar du regelbundet? vad för sorts av mortion? äru ute och springer? hur lång sträcka? regelbundet?

Tyckte de kunde vara kul och veta hur mycke man motionerar! Hur mycke bör man t.ex vara ute och springa?

Tacksam för svar!
/ E

Senast ändrad:
hur ofta mortionerar du?
Löpning är överskattat och jobbigt haha. Det jag springer är från dörren till bilen då jag har brottom till jobbet. Nej skämt å sido så springer jag väll 3 ggr/vecka och gymmar väl 6-7 ggr i veckan.

hur ofta mortionerar du?
Vintertid springer jag två till tre gånger i veckan, sommartid blir det fyra till fem gånger. Sen lite sporadiskt gymmande, klättrande och cyklande på det.

hur ofta mortionerar du?
skejt 5-6ggr i veckan i typ 3-4h. skidor på vintern och skolgympan:P det räcker gott och väl om man inte sattsar på att bli kenyan.

hur ofta mortionerar du?
Motion, utan R...

Just nu, ingenting sen lumpen, dvs. typ 5 månaders tokslappande. Men kort på friskis är insförskaffat, men för första gången på evigheter blev jag faktiskt lite sjuk igår, men om någon dag så... Då blir det spinning och bänkpress för fulla muggar!

hur ofta mortionerar du?
Jogging 1 gång i veckan. 5-6 gånger i vekcan gymmar jag. Att motionera 2 gånger i veckan kan ju hände men inte ofta pga det bryter på kroppen.

hur ofta mortionerar du?
Abredal sa:
Löpning är överskattat och jobbigt haha. Det jag springer är från dörren till bilen då jag har brottom till jobbet. Nej skämt å sido så springer jag väll 3 ggr/vecka och gymmar väl 6-7 ggr i veckan.
Såg inte ut som du ligger på gymmet 6-7 dagar i veckan. Kanske är den en sån där mytare?

hur ofta mortionerar du?
Funktionell styrketräning 3ggr/v
Långdistanspass (kondition) 1ggr/v
Intervallträning (ex. löpning, thaiboxning, spinning) 2-3 ggr/v

Jag tror för övrigt att traditionell byggarträning inte gör dig till en bättre skidåkare... Men balla pecs och biccar är ju coolers på Afterskin!!! :)

Jag tror rätt väg är är helkroppsövningar där man jobbar med hela kroppen och stora muskelgrupper + jobba med corestrykan... Isolationsövningar hör hemma i BK-tidningar från 80-talet...

hur ofta mortionerar du?
3-4 gånger i veckan (har dock trappats ned lite på senaste). brukar jogga lite då och då, en sträcka som ligger på 5 kilometer.

EDIT: någon som ska springa göteborgsvarvet nästa år?

Senast ändrad:
hur ofta mortionerar du?
Perkal sa:
Abredal sa:
Såg inte ut som du ligger på gymmet 6-7 dagar i veckan. Kanske är den en sån där mytare?
Hört talas om att det finns olika sätt att träna på?
Bara för att du tränar gym ofta betyder inte det att du behöver vara en köttbit på 110 kg + som är jätte bred och stor.

hur ofta mortionerar du?
Carled sa:
Motion, utan R...

Just nu, ingenting sen lumpen, dvs. typ 5 månaders tokslappande. Men kort på friskis är insförskaffat, men för första gången på evigheter blev jag faktiskt lite sjuk igår, men om någon dag så... Då blir det spinning och bänkpress för fulla muggar!
Benböj är väl att rekomendera för skidåkare bänkpress har du ingen nytta av i skidbacken! ;)

hur ofta mortionerar du?
LoBoMan sa:
Jag tror för övrigt att traditionell byggarträning inte gör dig till en bättre skidåkare...
Jag instämmer! Min erfarenhet är att jag inte blir en märkbart sämre åkare av att inte träna, och att jag inte blir bättre av att träna... Teknik är mycket viktigare.

Jag har gymmat regelbundet sen jag var 12 (är 27 nu) med resultat som lätt kan bortfo:rklaras med att jag växt etc. :-) Dessutom har jag aldrig trivts på gym... -dålig stämning, ko:ande och en massa besserwissrar som yrar runt! Så nu har jag slutat med det! Ista:llet går jag upp och ner fo:r en skidbacke (800 fallho:jdsmeter) 3-4 gånger i veckan, och ko:r Power Yoga när jag har tid.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp