Hur sent kan man skaffa boende?

Skiersdown

Ny medlem
Är ute och reser för tillfället och planen är att komma hem precis innan jul för att sedan i början av januari dra någonstans att göra säsong i 4 månader. Högst troligen alperna om inget riktigt lukrativt dyker upp från Japan eller Kanada.

Säg att man har en budget på 40.000 - 50.000 och inte tänkt att jobba. Måste man börja leta boende redan nu? Det verkar som om de flesta platser gäller från början månadsskiftet nov/dec.

Ja det är nog bra att börja se sig om nu. Jag har haft mitt boende fixat sen en månad tillbaka, de billigaste går först!

Skiersdown sa:
Är ute och reser för tillfället och planen är att komma hem precis innan jul för att sedan i början av januari dra någonstans att göra säsong i 4 månader. Högst troligen alperna om inget riktigt lukrativt dyker upp från Japan eller Kanada.

Säg att man har en budget på 40.000 - 50.000 och inte tänkt att jobba. Måste man börja leta boende redan nu? Det verkar som om de flesta platser gäller från början månadsskiftet nov/dec.
Jag är också inne på lite samma spår. Jag måste vara hemma och jobba över mellandagsrean, men vill efter det dra ner till alperna och säsonga i ca fyra månader. Håller med. Det verkar svårt att hitta boende från januari. De flesta är ju som sagt från nov/dec. Har någon tips för hur man hittar boende från januari?

Är det inte hyfsat enkelt att hitta boende på plats? Jag har aldrig säsongat, men enligt många här på forumet verkar det inte vara några problem!?

Tror att om man har säkrat boende i nån vecka så är det nog inte så svårt att ragga upp något annat sen, brukar väl finnas folk som har lite plats över och vill splitta hyran på en gubbe till.

Värsta fall får ni väl betala för december också men komma ner i januari. Så länge hyravärden får sina cash är det väl aldrig nått problem.

Tillbaka
Topp