Hur ska jag göra?

Landsten

Medlem
Hur ska jag göra?
Tjenare gott folk!

Satt och tänkte lite nyss då en tanke slog mig..
Har två par skidor hemma, ett par begagnade Afterbang och att par sprillans Chronic.

Tänkt använda Afterbangen till rails hemma på gården och i backen.
Chronicen tänkte jag ha till allt annat, dvs hopp och offpist.

Båda är mittmonterade så de blir mest park med båda. Har tänkt att ha Afterbangen som rail skida och ha Chronicen i de delar som inte sliter så mycket.

Men så slog tanken mig att varför bara ha Afterbangen som rail skida och inte använda den till hopp också? Och köpa en skida som är mer inriktad på offpist och lite pist?
Vet inte riktigt hur jag ska göra? Ska jag göra som jag tänkt mig eller ska ja sälja Chronicen och köpa något mer offpist inriktat?
Kör 70% park och 30%

Tacksam för era tankar och hur ni hade gjort.. :/

Hur ska jag göra?
Känner igen mig otroligt mycket! Håller precis på att löser mitt problem som är exakt likadant.
Har några line traveling circus och ett par suspects. Håller på att gör mig av med line för suspecten är mer rail och park skida sen hur den preseterar i pisten spelar inte så stor roll för mig eftersom jag inte har så stort intresse för det.
Men så de pengar jag får från line skidorna kommer jag spendera på ett par puderskidor som kan användas hyffsat bra i pisten och grymt i offpisten.
Men det beror också nog lite om du kanske ska åka med familjen eller något sånt så du kan pressa lite i pisten.
Men som sagt jag sålde mina fina lagg så jag kan leka runt och slippa bry mig så mycket om de slitna suspecten.:)

Hur ska jag göra?
David-Ivarsson sa:
Känner igen mig otroligt mycket! Håller precis på att löser mitt problem som är exakt likadant.
Har några line traveling circus och ett par suspects. Håller på att gör mig av med line för suspecten är mer rail och park skida sen hur den preseterar i pisten spelar inte så stor roll för mig eftersom jag inte har så stort intresse för det.
Men så de pengar jag får från line skidorna kommer jag spendera på ett par puderskidor som kan användas hyffsat bra i pisten och grymt i offpisten.
Men det beror också nog lite om du kanske ska åka med familjen eller något sånt så du kan pressa lite i pisten.
Men som sagt jag sålde mina fina lagg så jag kan leka runt och slippa bry mig så mycket om de slitna suspecten.:)
Gör som dig och skickar av de fina ;)
Vilka skidor siktar du på som offpist?

Hur ska jag göra?
Är väldigt osäker på det, kommer nog inte införskaffa mig några till denna vinter pga av skada så blir lite varmare åkning i slutet av säsongen men tycker völkl shiro verkar sjukt nice, har fått väldigt bra betyg av freeskier magasine 2 år i rad och ligger 119 i midjan så tror dem passar ganska bra för mig som väger 85 kg. De har ju full rocker så jag tycker de verkar riktigt nice. Kommer nog köpa dem hos någon tysk i maj typ :)

Hur ska jag göra?
Jag tycker gott du kan gå upp en 20 mm i bredd, dels för att ditt andra par inte ska bli för likt dina Afterbang men även för att skidor med ca 100-115 mm midja blivit extremt mycket bättre och mer allround de senaste åren.

Trivs du med Line kan några alternativ vara:
Blend - 100 midja, lätt förklarat en bred parkskida.
Sir Francis Bacon - 108 midja och mycket skidglädje, lättåkta som få men går också att mata på bra med, fixar även lite park om du tar vägen förbi där på väg till pudret.
Sick Day 110 - ny skida från Line, lite mer traditionell monteringspunkt jämfört med de andra två, mer inriktad på traditionell puderåkning framåt.

Hur ska jag göra?
Lima-ko sa:
Jag tycker gott du kan gå upp en 20 mm i bredd, dels för att ditt andra par inte ska bli för likt dina Afterbang men även för att skidor med ca 100-115 mm midja blivit extremt mycket bättre och mer allround de senaste åren.

Trivs du med Line kan några alternativ vara:
Blend - 100 midja, lätt förklarat en bred parkskida.
Sir Francis Bacon - 108 midja och mycket skidglädje, lättåkta som få men går också att mata på bra med, fixar även lite park om du tar vägen förbi där på väg till pudret.
Sick Day 110 - ny skida från Line, lite mer traditionell monteringspunkt jämfört med de andra två, mer inriktad på traditionell puderåkning framåt.
Ruggigt sugen på Francis bacon eller Armada JJ. Känns som sköna offpist skidor men även riktigt lekfulla.
Vill ju kunna hoppa lite drops med dom och dra lite snurrar med dom, och även få lite användning av ryggskyddet jag köpte av dig ;)

Tillbaka
Topp