hur ska jag laga skidan?

Nostradamus

Medlem
hur ska jag laga skidan?
Har ett par Scott Octane P2 som jag var i trysils park med.
Eftersom jag är feg och oduktig, så trillar jag mest :)

Måste ha ramlat illa nån gång, för vid spetsen fram har det öppnat sig lite. stålkanten har släppt lite och en bit av belaget under, hänger som en liten flik. Svårt att förklara, men hur fixar jag det? Tänkte kladda i nåt och sen tvinga ihop det över natten/några nätter.

Men vilket material? Måste ju klara ganska hårda påfrestningar :)
Hur kommer det påverka skidan efteråt?
Kan det nånsin bli riktigt bra?

hur ska jag laga skidan?
jag fick samma problem en gång i tiden när man åkte portar. Hade ett par nya, fina rossignol som man var mäkta stolt över.. efter en vecka gränslade jag en port och märkte att stålkanten hade släppt i spetsen, hela min 12åriga värld rasade samman..
hur som helst så ordnade det sig när farsan gick och pratade med butiken där skidorna hade inhandlats och jag fick ett nytt par..

Försök få till en reklamation innan du börjar pilla med stålkanten! kan iofs bli svårt om du har varit i en park och lekt men det behöver inte butiken veta något om..

hur ska jag laga skidan?
Jag köpte dem av en tös i Mora (ja dalarna nånstans iaf) och hon hade i sin tur köpt dem nya av en skiduthyrning, där hon jobbade.
Tror det blir svårt med reklamation.
Får nog bli lite snickrande i källaren är jag rädd.

hehe, kan se framför mig hur din värld rasade samman. Sånt där sätter spår för livet. Hoppas du inte övergav portaran pga. incidenten :)

Tillbaka
Topp